۲ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۲۳
کد خبر: 82396286
T T
۰ نفر
مردم استان كرمانشاه در خصوص واگذاری پالایشگاه نگران نباشند

كرمانشاه - ایرنا- استاندار كرمانشاه اعلام كرد: مردم استان كرمانشاه در خصوص واگذاری پالایشگاه كرمانشاه به بخش خصوصی نگران نباشند.

به گزارش ایرنا، اسدالله رازانی شامگاه شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان كرمانشاه در اتاق بازرگانی افزود: در ابتدای امر واگذاری، خود ما هم در استانداری اصلا مطلع نبودیم كه بعد توانستیم اطلاعات واگذاری را به دست بیاوریم.
رازانی ادامه داد: در مجموع سیاست دولت این است كه پالایشگاه به طور كامل واگذار نشود به گونه ای كه فقط 57 درصد پالایشگاه واگذار شده و 40 درصد همچنان به صورت سهام عدالت در اختیار دولت باقی خواهد ماند ضمن اینكه 2 عضو هیات مدیره جدید متعلق به نماینده های دولت خواهند بود.
وی در خصوص روند واگذاری توضیح داد: این پالایشگاه 2 بار در فرابورس با قیمت پایه یك هزار و 790 میلیارد ریال ارایه شده كه چون به فروش نرفت سازمان خصوصی سازی از طریق مزایده اقدام به واگذاری كرد كه از بین 2 متقاضی مزایده در نهایت در 20 دی ماه پیشنهاد خرید 2 هزار و 100 میلیارد ریالی برنده این مزایده می شود.
وی در خصوص مزیت های پالایشگاه كرمانشاه بیان داشت: این پالایشگاه 25 هزار بشكه نفت سهمیه روزانه دارد ضمن اینكه مواد خام را با تخفیف پنج درصدی دریافت می كند و همچنین قرارداد 20 ساله فروش مواد پتروشیمی دارد.
استاندار كرمانشاه از مردم خواست تا از این موضوع استقبال كنند و تاكید كرد كه ضمانت های كافی از خریدار بخصوص در موضوع حفظ نیروی كار پالایشگاه گرفته شده است.
رازانی در پایان خواستار ایجاد ساخت و ساز در شهر كرمانشاه و گفت: ما باید به سمت مدرن شدن پیش برویم.

**مرز خسروی سال آینده به روی زائران اربعین حسینی گشوده می شود
استاندار كرمانشاه در ادامه از قطعی شدن تصمیم دولت برای عبور زائران اربعین حسینی در سال آینده از مرز خسروی و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در این منطقه خبر داد.
وی اظهار كرد: تصمیم قطعی دولت این است كه عبور زائران از مرز خسروی در سال آینده انجام شود لذا امروز در اولین جلسه ستاد اربعین درمورد افزایش گیت های داخل پایانه از 24 به 50 گیت تصمیم گیری شد.
وی افزود: لازم است تا در مرز خسروی پایانه و سرویس های بهداشتی و نیز محوطه پاركینگ به ظرفیت 30هزار دستگاه خودرو احداث شود و جاده مرز خسروی نیز به روكش نیاز دارد.
به گفته رازانی، وزیر كشور پیگیر موضوع تامین امنیت در داخل خاك عراق است.
استاندار كرمانشاه در ادامه گفت: همزمان قصد داریم تا مرز سومار را نیز آماده كنیم و برای این مرز به تاسیسات و امكانات بیشتری نیاز داریم.
به گفته رازانی، با آماده شدن هر 2 مرز خسروی و سومار بخش بزرگی از تردد زوار از مرز كرمانشاه خواهد بود.

** استان كرمانشاه باید پیشرو در امر تسهیل گری سرمایه گذاری باشد
استاندار كرمانشاه در ادامه گفت: امروز در تمام دنیا دوره اداره كردن اقتصاد به صورت دولتی سپری شده و امور مردم به دست خودشان انجام می شود.
رازانی تاكید كرد: اگر دولت ها به امور حاكمیتی، برنامه ریزی، سیاست گذاری و جهت دهی بپردازند موفق تر هستند و این روند قابل تداوم خواهد بود.
وی در ادامه گفت: لازم است تا در رفتارمان به گونه ای حركت كنیم كه دولت به سمت وظایف اصلی خودش برگردد چرا كه با وجود همه تلاش ها در سال های گذشته بدون منطق مجوز بسیاری از امور در اختیار بخش دولتی بوده و دولت نیز همواره با مسائل محتاطانه برخورد كرده است.
رازانی بیان داشت كه با توجه به این شرایط فضای كسب و كار مفید نیست لذا كسانی كه می خواهند در منطقه ای مانند كرمانشاه سرمایه خودشان را به خطر بیندازند و وارد چرخه تولید بكنند، زیاد نیستند.
وی افزود: بروكراسی خیلی پیچیده و توان فرسایی كه در كشور و استان ما وجود دارد در حقیقت سرمایه ستیز و سرمایه گریز است.
وی بیان داشت كه به عنوان یك هدف متعالی برای استان كرمانشاه باید تلاش كنیم تا نسبت به استان های دیگر وضعیت بروكراسی اداری مان را بهتر كنیم و ادعا بكنیم كه ما تسهیل گریم به گونه ای كه در اعطای مجوزها و كار استعلام ها به نفع سرمایه گذاری سرعت عمل داشته باشیم.
7457/8066خبرنگار:جواد الماسی ** انتشاردهنده:علی مولوی

سرخط اخبار استان‌ها