۲۰ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۲۳
کد خبر: 82380184
T T
۰ نفر
پیام تسلیت سازمان ها و مقامها به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی

تهران - ایرنا - سازمان ها، نهادها و مقامات لشكری و كشوری با صدور پیام های جداگانه، درگذشت آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یكشنبه 19 دی ماه در سن 82 سالگی به علت سكته قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران دار فانی را وداع گفت.
بخش هایی از پیام تسلیت سازمان ها، نهادها و مقامات لشكری و كشوری به مناسبت درگذشت آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی در پی می آید.

** آیت الله هاشمی استوانه نظام بود
در پیام تسلیت سازمان تامین اجتماعی آمده است: رحلت جانسوز روحانی مبارز، انقلابی نستوه، سیاستمدار گرانقدر، پشتیبان همیشگی انقلاب اسلامی، یار و یاور امام خمینی(ره) و رفیق و همرزم و همراه مقام معظم رهبری؛ سردارسازندگی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی كه از استوانه های نظام مقدس جمهوری اسلامی و السابقون در مبارزات منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی بودند؛ ضایعه ای عظیم و مصیبتی طاقت سوز است.
در ادامه این پیام می افزاید: این واقعه جانكاه را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر(عج) و محضر شریف مقام معظم رهبری و نیز به همسر وفادار، فرزندان، اخوان و دیگر بازماندگان خاندان هاشمی رفسنجانی و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت و تعزیت عرض می نماییم.
در بخش پایانی این پیام آمده است: بی شك خاطره مجاهدت های آن فقید سعید در مسیر پیروزی انقلاب، تثبیت، تحكیم و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و نیز كوشش ها و تدابیری كه برای تحقق آرمان عدالت اجتماعی، رفع فقر و توسعه همه جانبه ایران اسلامی در مسئولیت های خطیر مبذول داشتند، در اذهان و قلوب ملت بزرگوار ایران و نیز در تاریخ میهن اسلامی ماندگار خواهد بود.

** رحلت غم انگیز
در پیام محمدكاظم ابراهیمی رئیس دیوان عدالت اداری آمده است: رحلت غم انگیز رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام كه از یاران صدیق حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و از همرزمان مقام معظم رهبری و استوانه های انقلاب اسلامی بودند و در همه مراحل انقلاب اسلامی نقش موثر و بزرگی داشتند را به مقام معظم رهبری و ملت ایران و خانواده و بستگان ایشان تسلیت می گویم و رحمت و غفران الهی را از خداوند متعال برای ایشان مسئلت دارم.

** پیام تسلیت دهیاری ها و شهرداری ها
سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور نیز با صدور پیام تسلیتی ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام (ره) و مقام معظم رهبری، را تسلیت گفت؛ در این پیام آمده است: خبر ارتحال مرحوم آیت الله اكبرهاشمی رفسنجانی یار دیرین امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تأسف تمامی دوستداران نظام جمهوری اسلامی و انقلاب شد. ایشان سالهای متمادی از مبارزان نهضت اسلامی در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب نیز در كنار حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری از موثرترین شخصیت های نظام بودند و در سمت های مختلف به نظام اسلامی خدمت كردند.
این پیام در ادامه می افزاید: این سازمان ضایعه درگذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده ایشان و ملت شریف ایران تسلیت عرض می نماید و ضمن طلب علو درجات برای این فقید سعید از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت الهی وحشر با امام بزرگوار و شهیدان مسئلت می نماید.

** مجاهد خستگی ناپذیر
در پیام تسلیت نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی آمده است: درگذشت ناگهانی و غم بار یار دیرین و صادق انقلاب و امام و رهبری مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر حضرت‌آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی شخصیت ‌كم ‌نظیر و اثرگذاری كه از آغاز جوانی تا آخرین لحظات حیات و زندگی خود در خدمت اسلام، انقلاب، مردم و رهبری نظام بود و با هوشمندی و درایت و با قوت هرچه تمامتر درعرصه‌های گوناگون و سمت‌های بسیار مهم و حساس، دین خود را به خدا و مردم ادا كرد.
این پیام در ادامه می افزاید: آیت الله هاشمی رفسنجانی فقیهی وارسته، مفسری گرانقدر، خطیبی برجسته و سیاستمداری قدرتمند و با اخلاص و یار و یاور رهبری و مردم بود و همچون امام ‌راحل با آرامش خاطر از این جهان رخت بر بست و به دیار باقی شتافت.

** پیام تسلیت ناجا
در پیام تسلیت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران آمده است: ارتحال ناگوار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام(ره)، انقلاب و مقام معظم رهبری و مجاهد پرتلاش دوران نهضت اسلامی موجب تالم و تاثر شد.
در ادامه این پیام آمده است: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تسلیت درگذشت ایشان به محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران و بازماندگان، رحمت و غفران واسعه الهی برای آن مرحوم مغفور مسئلت دارد.
آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری در سوم شهریور سال 1313 در رفسنجان چشم به جهان گشود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی دهها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین كننده در دوران انقلاب اسلامی، عضویت در شورای انقلاب، فرماندهی كل قوا در دفاع مقدس با حكم امام خمینی(ره)، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رییس جمهور اسلامی ایران در دور دوره پیاپی بین سال های 1368 تا 1376 را در كارنامه خود داشته و به عنوان یكی از پرنفوذترین شخصیت های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته شده است.

** تكیه گاه مطمئن برای نظام
ارتش جمهوری اسلامی ایران بدنبال ارتحال یار دیرین حضرت امام خمینی(ه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ پیام تسلیتی صادر و در آن، درگذشت ایشان را كه سال های متمادی در راه اعتلای آرمان های نظام و انقلاب تلاش وافر نمود، ضایعه ای بزرگ برشمرد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش، در ابتدای این پیام تسلیت آمده است: خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، كه نمونه‌ ای از مبارزان انقلابی و تكیه گاهی مطمئن برای نظام، كشور و انقلاب بود، غمی بزرگ می باشد كه جامعه را سوگوار كرد.
در ادامه این پیام تسلیت آمده است: این مبارز نستوه با مبارزات خود در سال های پیش از پیروزی انقلاب و در جریان آن و نیز در دوران دفاع مقدس از خود چهره ای ماندگار در تاریخ بر فراز و نشیب كشور و انقلاب ترسیم نموده بود كه باعث شد برگ های درخشانی به زندگی این مبارز انقلابی افزوده شود.
روابط عمومی ارتش در ادامه پیام خود آورده است: مسئولیت های مختلف این شخصیت سیاسیِ انقلاب اسلامی از روزهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تا ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از همه مهمتر مسئولیت های مختلف در دوران دفاع مقدس؛ از ایشان شخصیتی تأثیر گذار در تاریخ انقلاب اسلامی و دارای پرونده‌ای مشحون از تلاش و فعالیت های گوناگون ساخته بود.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان پیام خود، ضمن تسلیت درگذشت این مجاهد خستگی ناپذیر به رهبر معظم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی)، ملت شریف و قدرشناس ایران و خانواده ایشان، از پروردگار بزرگ، غفران و رحمت الهی برای آن مرحوم خواستار است.
آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی روز یكشنبه در سن 82 سالگی به علت سكته قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران دار فانی را وداع گفت.
آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری در سوم شهریور سال 1313 در رفسنجان چشم به جهان گشود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی دهها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین كننده در دوران انقلاب اسلامی، عضویت در شورای انقلاب، فرماندهی كل قوا در دفاع مقدس با حكم امام خمینی(ره)، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رییس جمهوری اسلامی ایران در دور دوره پیاپی بین سال های 1368 تا 1376 را در كارنامه خود داشته و به عنوان یكی از پرنفوذترین شخصیت های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته شده است.

** اقدامات امیرسازندگی را ارج می نهیم
سید اسدالله جولایی رئیس ستاد دیه كشور نیز در پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت، در این پیام آمده است: همانا مشیت الهی بر آن تعلق گرفته كه بهار فرحناك زندگی را خزانی ماتم زده به انتظار بنشیند و این بارزترین تفسیر فلسفه آفرینش در بی‌كران هستی است.
این پیام می افزاید: ستاددیه كشور غم ارتحال یاور صدیق امام و یار و رفیق صادق رهبری را به ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض كرده و همیاری خالصانه آن مجاهد نستوه را در برگزاری نخستین جشن گلریزان به سال 69 شمسی و همچنین كمك‌های معنوی و مادی هر ساله ایشان در راستای آزادی زندانیان نیازمند را ارج می‌نهمیم.
این پیام تاكید می كند: خدمات بی‌شائبه و اقدامات ماندگار امیر سازندگی در راستای خدمت‌رسانی و سرافرازی ملت شریف ایران اسلامی، بویژه اقشار آسیب‌پذیر كشور چون باقیات الصالحاتی ارزشمند برای ایشان خواهد بود.

** خدمات هاشمی هرگز محو نخواهد شد
محمد رضا دشتی اردكانی رئیس كانون سردفتران و دفتریاران در پیامی آورده است: رحلت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین و صدیق امام و رهبری همه را در سوگی بزرگ نشاند.
بی شك خدمات ارزنده ایشان در طول دوران مبارزه و دفاع مقدس و سالها مقاومت، اقتدار و تدبیر و سال های پس از آن، از یاد و خاطر مردم و تاریخ این مرز و بوم محو نخواهد شد. آن مبارز خستگی ناپذیر همواره منشاء تلاش و كوشش بی وقفه برای شكل‌گیری و پیشبرد نهضت اسلامی و اهداف انقلاب بود كه در خاطره مردم انقلابی به نیكی به یادگار باقی مانده است.

** آیت الله هاشمی نگاهی ژرف و تیزبین داشت
مهدی چمران رئیس شورای عالی استان ها نیز در پیامی به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی تاكید كرد: ارتحال ناگهانی و جانگداز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشمند بزرگ، عالم عالیقدر، مبارز نستوه و یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) كه عمر پربركت خود را در به ثمر نشاندن و بالندگی هرچه تمام تر انقلاب شكوهمند اسلامی ایران سپری كرد، مایه تأسف، تأثر و تألم عمیق این جانب و جامعه شورایی سراسر كشور گردید.
در این پیام آمده است: این یار وفادار انقلاب و مردم، همواره و همیشه و در تمامی دوران های پرفراز و نشیب زندگی پرثمرش و در مسوولیت های حساس و خطیر خود در هدایت مسیر توسعه و پیشرفت ایران و تعمیق انقلاب، تلاشی وافر داشتند و همواره با نگاهی ژرف و تیزبین كه یكی از ویژگی های خاص آن فقید سعید بود. تاریخ معاصر ایران و جهان نقش و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی را همواره به یاد خواهد داشت و بی شك مردم بزرگوار و فهیم ایران نیز قدردان تلاش های صادقانه آن بزرگمرد خواهند بود.

**آیت الله هاشمی همه عمر خود را صرف انقلاب و نظام كرد
علی اكبر پور فتح الله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران نیز در پیامی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت .
دراین پیام آمده است: ارتحال ناگهانی و تاسف بار استوانه انقلاب اسلامی، مبارز نستوه، دانشمند فرزانه، عالم عالیقدر و یار دیرین امام و مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را، كه همه عمر پر عزت و بركت خود را در مسیر انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی صرف نمود، به رهبر معظم انقلاب، ملت بزرگ ایران، خانواده و خاندان شریف آن رحیل عزیز و همه دوستدارانش تسلیت عرض می‌ كنم.

**پیام تسلیت سازمان اوقاف و امورخیریه
حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی در این پیام آورده است،‌رتحال جانگداز آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی از مبارزان دیرین نهضت اسلامی ایران و یار و یاور امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری موجب تألم و تأثر شد.
آن مجاهد نستوه در دوران رژیم طاغوت برای به ثمر نشستن نهال انقلاب اسلامی رنج و محنت بسیاری را متحمل شد و پس از به بار نشستن شجره مبارك جمهوری اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس با پذیرش مسئولیت‌های خطیری همچون ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و خبرگان رهبری نقش بی‌نظیری را در تحقق و تثبیت نظام اسلامی ایفا كرد.
در بخشی دیگر این پیام آمده است،‌ رحلت ایشان را به مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و علماء اعلام و ملت سربلند ایران و خانواده و بیت مكرم آن مرحوم تسلیت گفته و رحمت و غفران واسعه الهی را برای آن مرحوم مسئلت می‌نمایم.

**هرگزمجاهدت های آیت الله هاشمی رفسنجانی را از یاد نخواهیم برد
فرمانده قرارگاه مركزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) با صدورپیامی در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و اعلام كرد: هرگز مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و شجاعانه آن فقید مجاهد و مبارز نستوه را از یاد نخواهیم برد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از قرارگاه مركزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) در پیام ابتدای پیام تسلیت سردار سرلشكر پاسدار غلامعلی رشید آمده است:ارتحال ناگهانی حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یار شفیق رهبر كبیر انقلاب حضرت امام‌خمینی (ره) و همراه و همسنگر دیرین حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) موجب تأثر و تألم شدید شد. این ضایعه جانگداز را به محضر فرمانده معظم كل‌قوا و ملت شریف و قدرشناس ایران و بالاخص به خانواده ارجمند آن فقید سعید تسلیت عرض می‌كنم.
در ادامه این پیام آمده است: ملت مقاوم و انقلابی ایران و به ویژه فرماندهان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هرگز مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر، مدبرانه و شجاعانه آن فقید مجاهد و مبارز نستوه را در بیش از 60 سال عمر مبارزاتی‌اش در دوران مبارزات پیش از انقلاب اسلامی و حین انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن، از یاد نخواهند برد.
سرلشكر رشید در ادامه این پیام تصریح كرده است: برای آن عزیز فقید غفران و رضوان الهی و حضور در محفل انس خدای متعال و اولیای معصومش و برای بازماندگان گرامی صبر و سعادت مسئلت دارم.
آیت الله اكبرهاشمی رفسنجانی روز یكشنبه در سن 82 سالگی به علت سكته قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران دار فانی را وداع گفت.
مرحوم آیت الله اكبرهاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری در سوم شهریور سال 1313 در رفسنجان چشم به جهان گشود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی دهها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین كننده در دوران انقلاب اسلامی، عضویت در شورای انقلاب، فرماندهی كل قوا در دفاع مقدس با حكم امام خمینی(ره)، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رییس جمهوری اسلامی ایران در دور دوره پیاپی بین سال های 1368 تا 1376 را در كارنامه خود داشته و به عنوان یكی از پرنفوذترین شخصیت های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته شده است.

** پیام تسلیت سازمان بسیج مستضعفین
سازمان بسیج مستضعفین در پیامی به مقام معظم رهبری درگذشت آیت الله علی اكبرهاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت، در این پیام آمده است: خبر درگذشت ناگهانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و هم سنگر همراهتان جناب حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی موجب تألم و تأسف دلسوزان انقلاب اسلامی شد. وی كه از جمله پیشتازان مبارزات نهضت اسلامی بوده و مسئولیت های گوناگونی را در طول این انقلاب الهی عهده دار گشته است همواره عشق به امام عزیز و رهبری حكیم را مورد توجه قرار داده و علی رغم شیطنت های وسواسانه ی خناسان در مسیر دلسوزی نظام مقدس ایران اسلامی گام نهاد.
در ادامه این پیام می افزاید: سازمان بسیج مستضعفین این ضایعه را به حضرت عالی و به آحاد مردم عزیز و قدر شناس كشورمان تسلیت عرض نموده و در این ایام حزن و مصیبت رحلت جانسوز كریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (ع) برای ایشان، مغفرت و رحمت الهی را مسئلت می كند.

** معاون اول قوه قضایه درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را تسلیت گفت
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.
وی افزود: درگذشت ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مجاهد نستوه كه عمری را صرف مجاهدت در مسیر اسلام و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمودند موجب تاسف و تاثر گردید.
وی دربخش دیگر این پیام آورده است، اینجانب فقدان این یار دیرین امام و رهبری و مبارز خستگی‌ناپذیر را محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیت مكرم آن مرحوم و مردم شریف ایران تسلیت عرض نموده، برای آن فقید سعید از درگاه خداوند متعال غفران واسعه الهی مسئلت دارم.
اجتمام*3377*9132 *1724*7029**2181** 1569
دریافت: فرزانه سلامت بخش * انتشار: علی حبیبی
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه