۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۴۰
کد خبر: 82368618
T T
۰ نفر
محور فعاليت نگارخانه هاي شهرداري تهران توجه به مخاطب عام است

تهران-ايرنا- معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با اشاره به تغيير رويكرد در ارائه آثار هنري در نگارخانه هاي اين سازمان گفت: علاقه عموم مخاطبان در برگزاري نمايشگاه هاي هنرهاي تجسمي در اين نگارخانه ها مورد توجه قرار گرفته است.

امير عبدالحسيني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه شهروندان مخاطبان برنامه هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران هستند، افزود: شايد برخي از شهروندان امكان حضور در گالري ها و ديدن آثار هنرمندان برجسته و خريد چنين آثاري را نداشته باشند كه بر اين اساس، از استادان و هنرمندان درخواست كرديم كه آثاري را براي مخاطبان عام خلق كنند.
وي با اشاره به تغيير رويكرد در ارائه آثار هنري در نگارخانه هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران اظهار كرد: تاكنون فعاليت هاي هنري ويژه اي در نگارخانه لاله و باغ موزه هنرهاي ايراني در حوزه فروش آثار هنرهاي تجسمي با ارزش و با قيمت ارزان و مناسب انجام شده است.
عبدالحسيني درباره گرايش نمايش آثار هنري با مضامين شهري در نگارخانه هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت: با توجه به ديدگاه متفاوت مخاطب عام با مخاطب حرفه اي در دريافت معناي هنر، سعي مي كنيم با برگزاري نمايشگاه هايي، ديدگاه مخاطب حرفه اي هنر را از فضاي حرفه اي به سمت مخاطب عام و ديدگاه و ذوق و سليقه مخاطب عام را به سمت مخاطب حرفه اي سوق دهيم.
معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با اشاره به برگزاري نمايشگاه «فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ايران» در نگارخانه لاله اظهار كرد: در اين رويداد هنري، ضمن دريافت آثار از 30 استاد و هنرمند حوزه هنرهاي تجمسي، به هر استاد نيز گفته شد كه آثاري را از 2 نسل از شاگردان و هنرجويانشان براي نمايش در نگارخانه معرفي كنند كه اين استادان خود به عنوان داور آثار را انتخاب كرده و در نهايت آثار سه نسل از هنرمندان حوزه هنرهاي تجسمي در گالري لاله به نمايش گذاشته شد.
عبدالحسيني افزود: قيمت آثار اين نمايشگاه از 100هزار تا يك ميليون تومان در نظر گرفته شد كه استقبال و خريد علاقه مندان از نمايشگاه فروش آثار هنري در نگارخانه لاله قابل توجه بود.
وي گفت: ششمين دوره نمايشگاه «فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ايران» به زودي در نگارخانه لاله برپا مي شود.
معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با اشاره به برپايي نمايشگاه «30 در 30» در باغ موزه هنرهاي ايراني اظهار كرد: در اين نمايشگاه، بوم هاي سفيد نقاشي در ابعاد 30 در 30 سانتي متر در اختيار يكصد هنرمند قرار داده شد و آنان آثار مورد نظر خود را بر روي اين بوم ها نقاشي خلق كردند.
عبدالحسيني با بيان اينكه به طور معمول علاقه مندان، آثار هنري و نقاشي را به دليل امضاي هنرمند خريداري مي كنند، افزود: در نمايشگاه «30 در 30» به هنرمندان نقاش گفته شد كه امضاي خود را بر پشت اثر انجام داده و بپوشانند كه در معرض ديد مخاطبان قرار نگيرد.
وي گفت: اين يكصد اثر از هنرمندان پيشكسوت همچون نصرالله افجه اي، اسرافيل شيرچي، علي شيرازي، كامبيز درم بخش و بهزاد شيشه گران و هنرمندان جوان در باغ موزه هنرهاي ايراني به نمايش گذاشته شد كه علاقه مندان بسياري از اين نمايشگاه استقبال كردند حتي مجموعه داري قصد داشت تمامي آثار نمايشگاه «30در 30» را خريداري كند كه به علت فروش آثار هنري اين نمايشگاه توسط عموم مردم، اين اقدام عملي نشد.
معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران افزود: 74 اثر از يكصد اثر نمايشگاه «30 در 30» توسط مردم خريداري شد و روز پاياني نمايشگاه نيز امضاي هنرمندان بر روي آثارشان مشخص مي شد.
عبدالحسيني با اشاره به فعاليت هاي موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) گفت: در اين موزه علاوه بر جايزه هنري غدير و نمايش آثار گنجينه موزه اي، نمايشگاه هايي از هنرمندان برجسته ايراني و آثار هنرمنداني همچون گونتر اوكِر هنرمند نقاش معاصر آلماني و لخ مايفسكي رئيس دوسالانه پوستر ورشو هنرمند لهستاني برگزار شده است.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: معصومه جوان معبودي - انتشاردهنده: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ