۱۱ دی ۱۳۹۵، ۹:۴۲
کد خبر: 82367984
T T
۰ نفر
آغاز رقابت های زورخانه ای زندان های كشور در همدان

همدان - ایرنا - نخستین دوره رقابت های ورزش های زورخانه ای زندان های كشور، به میزبانی شهر همدان روز شنبه آغاز شد.

دبیر نخستین دوره رقابت های ورزش های زورخانه ای زندان های كشور در گفت و گو با ایرنا افزود: این دوره از رقابتها با حضور 200 زندانی در قالب 25 تیم در همدان در حال برگزاری است.
محسن عبدالملكی اضافه كرد: ورزشكاران در این دوره از رقابت ها در پنج رشته انفرادی چرخ چمنی، كباده، چرخ تیز، سنگ و میل بازی به رقابت می پردازند.
وی یادآوری كرد: دوره مقدماتی ورزش های زورخانه ای از آذرماه در زندانهای سراسر كشور آغاز شده و منتخبان به این رقابتها راه یافتند.
دبیر نخستین دوره رقابت های ورزش های زورخانه ای زندان های كشور تاكید كرد: با توجه به تحقیق های میدانی صورت گرفته، برگزاری رقابتهای ورزشی برای مددجویان در كاهش جمعیت كیفری و جلوگیری از بازگشت مجدد زندانیان پس از آزادی به زندان تاثیر مثبتی دارد.
عبدالملكی بیان كرد: برگزاری رقابت های ورزشی زورخانه ای با توجه به ماهیت و ارزشهای معنوی و ارزشی موجود در این رشته ورزشی به نوعی یك كار فرهنگی نیز محسوب می شود.
نخستین دوره رقابت های ورزش های زورخانه ای با همكاری فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور به مدت سه روز در محل سالن امام علی(ع) و شهدای گمنام دانشگاه آزاد شهر همدان در حال برگزاری است.
چندی پیش با امضای تفاهم نامه همكاری میان این فدراسیون و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور، مقرر شد برای ارتقا و بهره گیری از آموزه های اخلاقی، معنوی و ظرفیت های فرهنگی و ارزشی موجود در ورزش های پهلوانی و زورخانه ای قدم های موثری برداشته شود.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: اكبر بهاروند
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش