۶ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۴۲
کد خبر: 82362205
T T
۰ نفر
درخواست 100 شركت كوچك و متوسط برای ورود به بازار سرمایه

تهران- ایرنا- مدیرعامل فرابورس می گوید، حدود 100 شركت درخواست ورود به بازار شركت های كوچك و متوسط بازار سرمایه داشته اند و تاكنون 6 شركت پذیرش شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،« امیر هامونی» عصر دوشنبه در مراسم راه اندازی شركت های كوچك، متوسط و صندوق های جسورانه در بازار سرمایه افزود: امروز شاهد راه اندازی صندوق های جسورانه (وی سیVC) و ورود شركت های كوچك و متوسط (SME اس ام ایی) به بازار سرمایه بودیم.
وی گفت، در راه اندازی اس ام ایی ها از تجربه سایر كشورها استفاده كردیم.
هامونی همچنین گفت، تاكنون هفت شركت جسورانه بررسی شده كه 2 صندوق برای ورود به بورس پذیرش شده است.
وی گفت: بر این اساس، صندوق رویش لوتوس با سرمایه 500 میلیارد ریال و صندوق آرمان آتی با سرمایه 100 میلیارد ریال به بازار سرمایه وارد شده اند.
مدیرعامل فرابورس افزود: مجموع ارزش شركت های واردشده به بازار اس ام ای و صندوق های جسورانه پذیرش شده به 2 هزار و 400 میلیارد ریال می رسد.
به گزارش ایرنا، سرمایه‌گذاری جسورانه (Venture Capital) یك مدل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی كسب و كارهای نوپا و شركت‌های كوچك با ظرفیت رشد بلندمدت است؛ البته این نوع سرمایه‌گذاری منبع مهمی برای راه‌اندازی كسب‌و‌كارهایی است كه كوچك‌تر از آن هستند كه دسترسی مناسب به بازار سرمایه یا بانك‌ها داشته باشند و از ریسك بالا و به‌تبع بازدهی مورد انتظار بالایی برای سرمایه‌گذار برخوردارند.
پیش از این به صورت پراكنده و از طریق دانشگاه ها، در بخش های جدید و نوظهور سرمایه گذاری می شد اما ساختار منسجمی برای حمایت و تامین مالی آنها وجود نداشت.
در سال 2005 بیش از 128 میلیارد دلار در دنیا برای صندوق های جسورانه سرمایه گذاری شده است.
اقتصام2022**1561**خبرنگار: میثم طاهری **انتشاردهنده: مژگان توانا
۰ نفر