۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۱۶
کد خبر: 82345658
T T
۰ نفر
وزارت كشور تركیه از دستگیری 568 نفر به اتهامات تروریستی خبر داد

آنكارا- ایرنا- وزارت كشور تركیه اعلام كرد: طی عملیاتی كه در دو روز اخیر در سرتاسر تركیه انجام شده، 568 نفر به اتهامات تروریستی دستگیر شده اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این تعداد افراد طی دور روز اخیر و در ارتباط با اقدام تروریستی اخیر در استانبول شهرهای آرداهان، باتمان، بیتلیس، دیاربكر، الازیغ، ارزینجان، آدانا، بالیك اسیر، استانبول، حكاری و ازمیر دستگیر شده اند.
به نوشته این رسانه، این افراد در 28 شهر و در اقدام علیه گروه تروریستی حزب كارگران كردستان(پ.ك.ك) و كنفدارالیسم جوامع كردستان(ك.ج.ك) دستگیر شده اند.
آناتولی همچنین با اشاره به دستگیری تعداد 17 نفر از سران حزب دموكراتیك خلق های تركیه در آنكارا اعلام كرد: هفت نفر از این افراد به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی پ.ك.ك و ك.ج.ك در شبكه های اجتماعی و هفت نفر دیگر نیز به اتهام عضویت در گروه های تروریستی و فعالیت به نیابت از آن در استان آنتالیا دستگیر شده اند.
همچنین وزیر كشور تركیه امروز كه به شهر حكاری در جنوب شرقی تركیه سفر كرده است، در مصاحبه مطبوعاتی ضمن تاكید بر مبارزه جدی با اقدامات تروریستی، خواستار معرفی تروریست ها و منتسبان گروه پ.ك.ك به ماموران پلیس تركیه شد.
به گزارش سایت خبری سی.ان.ان ترك، سلیمان سویلو بیان كرد: كسانی كه علیه ملت تركیه اقدامات تروریستی انجام می دهند، سزای عمل خود را خواهند دید و تركیه در مبلارزه با تروریست ها برای جهان الگو خواهد شد.
وی بیان كرد: ما همواره در مقابل تروریست ها و حامیان تروریست ها خواهیم ایستاد و یقین داریم كه تروریست ها در حال اضمحلال هستند و ما از طریق مبارزه با تجارت مواد مخدر ضربات سنگینی به منابع مالی تروریست ها وارد كرده ام.
وی ادامه داد: دولت تركیه در مبارزه با تروریسم نیازمند همراهی مردم است و ما عفونت تروریسم را از كشور خود پاك خواهیم كرد.
وی همچنین اضافه كرد: میانگین سنی نیروهای تكاور و امنیتی تركیه 42 سال است و درصددیم تا این میانگین سنی را به 32 سال كاهش دهیم و برای رسیدن به این هدف و مبارزه بی امان با اقدامات ترویستی باید 20 هزار نیروی جدید استخدام كنیم.
به گزارش ایرنا، دو انفجار مهیب و پی در پی شنبه شب این هفته در قلب استانبول و در نزدیكی كاخ دلمه باغچه و استادیوم ورزشی بشیكتاش موسوم به وودافون آرنا، آخرین حمله تروریستی خونین در تركیه بود كه در جریان آن 44 نفر كشته شده و 159 نفر زخمی شدند كه 36 نفر از كشته شدگان از نیروهای پلیس بودند.
تركیه امسال شاهد 17 مورد حمله تروریستی در شهرهای بزرگ خود بود كه در جریان آنها 352 نفر كشته و یك هزار و 837 نفر زخمی شدند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

سرخط اخبار جهان