۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷
کد خبر: 82336222
T T
۰ نفر
معاون استاندار: فارس نیازمند احداث خطوط انتقال فرآورده های نفتی است

شیراز - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینكه فارس نیازمند احداث خطوط انتقال فرآورده های نفتی است گفت: بخشی از حوادث رانندگی در این استان ناشی از تانكرهای حمل سوخت است و وابستگی فارس به انتقال جاده ای فرآورده های نفتی، بخشی ازاین حوادث را رقم زده است.

به گزارش ایرنا، خلیل رضاییان چهارشنبه در آیین بهره برداری از انبارهای جدیدی ذخیره فرآورده های نفتی شهید تند گویان در شیراز افزود: احداث خطوط انتقال فرآورده های نفتی به عنوان یك مطالبه بر حق مردم فارس از وزارت نفت مطرح می شود ، ما نباید در انتقال این محصولات وابستگی به برخی استان های بزرگ همچون اصفهان داشته باشیم كه خودش در تامین نیازهای این استان دارای ابعاد گسترده و نیازهای بزرگ است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استان فارس اظهار كرد: بر اساس نتایج مقدماتی سرشماری نفوس و مسكن سال 95، جمعیت استان فارس از مرز پنج میلیون نفر فراتر رفته است گفت : این در حالی است كه این استان از نظر مساحت و جمعیت حدود شش و نیم درصد از مساحت و جمعیت كشور را تشكیل می دهد و متناسب با این جایگاه باید ظرفیت و امكان انتقال فرآورده های نفتی داشته باشد.
رضاییان گفت: در حالی كه پالایشگاه شیراز 45 درصد از نیاز استان فارس به فرآورده های نفتی را تامین می كند، ما برای تامین 55 درصد فرآورده های مورد نیاز به سایر استان ها وابستگی داریم كه تامین آنها از طریق تانكرهای حمل سوخت در جاده ها صورت می گیرد.
وی با بیان این كه استان فارس در آمار تلفات حوادث رانندگی رتبه نخست كشور را به خود اختصاص داده است، اظهار كرد: انتقال فرآورده های نفتی از جاده ها، خطرها و حوادثی را به همراه دارد كه بخشی از آمار بالای حوادث رانندگی در این استان نیز ناشی از این امر است.
این مقام مسئول به ظرفیت های ریلی در استان فارس اشاره كرد و گفت : خطوط ریلی فارس نیز تازه تاسیس است اما در عین حال با اندك سرمایه گذاری می توان از این خطوط برای انتقال فرآورده های نفتی استفاده كرد.
رضاییان اظهار كرد: مسئولان و تصمیم گیران دراین عرصه باید برای تامین بخشی ازفرآورده های نفتی شمال فارس و شیراز كه در مسیر خطوط ریلی قرار دارد از این خطوط برای انتقال فرآورده استفاده كنند.
معاون عمرانی استانداری فارس درادامه افزود: با توجه به جمعیت رو به رشد شیراز و استان فارس، در بلندمدت نیاز به احداث پالایشگاههای جدید و احداث خطوط انتقال برای تامین فرآورده های نفتی داریم .
در این آیین، طرح انبارهای ذخیره فراوره های نفتی شهید تندگویان به ظرفیت 165 میلیون لیتر با سرمایه گذاری 355 میلیارد ریال در مجاورت پالایشگاه شیراز به بهره برداری رسید .
6113 / 2027
خبرنگار : نیكنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

سرخط اخبار استان‌ها