نمایش اقتدار نیروهای بسیج در رزمایش الی بیت المقدس/ 16 آذر روز مبارزه با استكبار و امریكا

كیش - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه كیش گفت : رزمایش الی بیت المقدس با هدف نمایش اقتدار و توانایی نیروهای مردمی در دفاع از كوی و برزن و ایجاد آمادگی عمومی روزهای 18 و 19 آذر در روستای باغو جزیره كیش برگزار می شود .

به گزارش ایرنا ، سرگرد ابراهیم خادمی زاده روز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینكه بسیج امروز به عنوان یك الگو در دنیا شناخته شده و كشورهای منطقه نیز ازآن الگوبرداری كرده اند اظهار داشت : ماموریت های كه بسیج به نحو احسن انجام می دهد شاید ارتش های منظم از عهده انجام آن برنیایند.
وی با بیان اینكه رزمایش الی بیت المقدس از روز پنجشنبه 18 اذر ماه با حضور در مزار شهدای گمنام جزیره كیش و غبارروبی و احترام به مقام شامخ شهدا آغاز می شود اظهار كرد :پس از این مراسم بسیجیان به محل رزمایش در منطقه باغو حركت خواهند كرد.
سرگرد خادمی زاده تصریح كرد : نیروی های حاضر در منطقه رزمایش ضمن آشنا شدن با برنامه های رزمایش در كلاس های فرهنگی وآموزشی مقابله با نا آرامی و اعتشاشات ، مقابله با هلی برن دشمن و ضد هلی برن ، رزم شبانه و پیاده روی شركت خواهند كرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه كیش نمایش اقتدارو توانایی نیروهای مردمی در دفاع از كوی و برزن ، فراخوان یگانی وحفظ انسجام سازمانی، فعالیت جمعی ، ایجاد آمادگی عمومی، ارتقاء دفاع رزمی و امنیتی برای اجرای ماموریت های محوله را با توجه به تهدید های احتمالی دشمن را از اهداف برگزاری این رزمایش برشمرد .
سرگرد خادمی زاده افزود: مرحله اصلی رزمایش الی بیت المقدس صبح جمعه با حضور مسئولین جزیره با صبحگاه نیروهای مستقر در منطقه رزمایش آغاز می شود و در ادامه رزمایش ساحلی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینكه پس از پایان رزمایش نیروهای بسیجی در نماز جمعه شركت خواهند كرد گفت: این رزمایش در شش استان بصورت متمركز انجام می شود.
این مقام نظامی به كمك های جزیره كیش به جبهه مقاومت اشاره كرد و افزود: این كمك ها با پشتیبانی مردم برای جبهه مقاومت انجام می شود كه استقبال خوبی از آن صورت گرفته است .

*اعزام كاروان دختران دانش آموزان به مناطق عملیاتی / برگزاری مراسم هفته وحدت به میزبانی سپاه كیش
به گزارش ایرنا ، وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اعزام راهیان نور به مناطق جنگی وعملیاتی اشاره كرد و گفت: پایگاه مقاومت بسیج با همكاری آموزش و پرورش كیش 23 آذر ماه جاری كاروان دختران را به مناطق جنگی اعزام خواهد كرد.
خادمی زاده به برگزاری مراسم هفته وحدت به میزبانی سپاه كیش اشاره كرد و افزود: این مراسم با حضور ائمه جمعه و جماعت تشیع و تسنن ،مسولان و فرماندهان نظامی و انتظامی انجام می شود كه طی آن همایش وحدت را به نمایش خواهند گذاشت .

*بسیجیان در مباحث اعتقادی و معنویت افزایی پیش قدم هستند
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه كیش نیز در این نشست نقاط مثبت بسیج را روحیه ایثار ، مقاومت و معنویت عنوان كرد و گفت :اگر بسیج امروز حرف برای گفتن دارد و تفكر بسیجی را در كشورهای منطقه اشاعه داده به دلیل داشتن معنویت و روحیه حماسی است كه توانسته آن را حفظ كند.
حجت الاسلام میثم فراشی افزود: بسیجیان در جزیره كیش نیز در مباحث اعتقادی و معنویت افزایی پیش قدم هستند .
وی تصریح كرد : با پشتیبانی و همیاری امام جمعه ،ائمه جماعات ،روحانیان در جزیره كیش بستر ها برای آشنایی جوانان با موارد دینی و اعتقادی در جزیره كیش فراهم است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه كیش گفت: سپاه كیش در مباحث بصیرتی ، اعتقادی و آگاه سازی بسیجیان در مسائل سیاسی فعالیت خوبی دارد.
حجت الاسلام فراشی به فرا رسیدن روز دانشجو و تبریك این مناسبت گفت: علت نامگذاری 16 آذر به سال 1332 باز می گردد كه دانشجویان در آن زمان به حضور یكی از مسئولان امریكایی در كشوربه بهانه كودتای 28 مرداد همان سال اعتراض كردند كه منجر به شهادت سه تن از دانشجوبان شد.
به گزارش ایرنا ، وی فلسفه نامگذاری روز دانشجو را مبارزه با استكبار و امریكا عنوان كرد و گفت: برخی نمی خواهند علت اصلی این روز برای دانشجویان معلوم شود.
حجت الاسلام فراشی اظهاركرد : رهبر معظم انقلاب نیز بارها این موضوع كه دانشجو باید در بطن جامعه باشد و در سیاست ورود كند و بحث بصیرت افزایی و پرچم روشنگری در دست دانشجوی متعهد انقلابی قرار بگیرد ، تاكید داشتند .
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه كیش تصریح كرد : مدیریت جامعه به دست همین دانشجویان نسل جوان است كه اگر روحیه انقلابی در آنان وجود نداشته باشد مشكلات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
رزمایش الی بیت المقدس در كیش روزهای 18 و 19 در منطقه باغو برگزار می شود .
نشست خبری رزمایش الی بیت المقدس امروز با حضور اصحاب رسانه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه كیش برگزار شد.
16 آذر ماه در تقویم ملی كشور به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.
1641/ خبرنگار و انتشار دهنده: امیر برزی

سرخط اخبار استان‌ها