زایران حسینی ازاصالت بلیت پروازهای ایام اربعین اطمینان حاصل كنند

تهران- ایرنا- دبیر انجمن شركت های هواپیمایی به زایران حسینی توصیه كرد برای جلوگیری از فروش بلیت های جعلی، با مراجعه به سایت این انجمن از اعتبار و اصالت بلیت های واقعی پروازهای هوایی اطمینان حاصل كنند.

مقصود اسعدی سامانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: متاسفانه در روزهای اخیر در فضای مجازی و برخی از دفاتر غیرمجاز اقدام به فروش بلیت های جعلی كرده اند كه با شناسایی آنها توسط پلیس فتا هم اكنون پرونده آنها در دست بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.
وی تاكید كرد، برای اطمینان از واقعی بودن بلیت های صادره توسط دفاتر فروش بلیت هواپیما، خریداران پس از ورود به سایت انجمن شركت های هواپیمایی با استفاده از گزینه اعتبار سنجی می توانند از اصالت بلیت تمام پروازهای هوایی در مسیرهای داخلی و خارجی مطمئن شوند.
سامانی با بیان اینكه در مجموع 10 شركت هوایی جابجایی زایران حسینی را در ایام اربعین برعهده دارند، گفت: هنوز ظرفیت برخی از شركت ها خالی مانده است و متقاضیان از خرید بلیت بیش از نرخ های مصوب خودداری كنند.
وی تصریح كرد: در ایام اربعین حسینی شركت های هوایی قشم ایر، ایران ایر، ماهان، آسمان، معراج، كیش ایر، تابان، آتا، زاگرس و كاسپین با انجام پروازهای برنامه ای و فوق العاده و همكاری سایر نهادهای ذیربط كار جابجایی زایران ایرانی را برعهده دارند.
اسعدی سامانی با بیان اینكه در مجموع شركت های هوایی 35 دفتر مجاز را برای فروش بلیت ایام اربعین حسینی تعیین كرده اند، گفت: اسامی این دفاتر مجاز در سایت انجمن شركت های هواپیمایی به سهولت قابل دسترسی است و هیچ شركتی حق ندارد قیمت بلیت خود را بیشتر از سقف تعیین شده عرضه كند.
به گفته وی،بر اساس بازرسی های محسوس و غیرمحسوس و ارزیابی های انجام شده ، هیچكدام از دفاتر مجاز عرضه بلیت های اربعین حسینی بالاتر از نرخ های مصوب بلیت عرضه نكرده اند و عرضه بلیت با قیمتهای مصوب در این دفاتر همچنان ادامه دارد.
اسعدی سامانی افزود: نرخ بلیت رفت و برگشت پروازهای هوایی برای انتقال زایران ایرانی به عراق در ایام اربعین حسینی از تهران و سایر شهرهای ایران به غیر از مشهد مقدس یازده میلیون ریال ( یك میلیون و 100هزار تومان ) تعیین شده و قیمت یك سره آن 6 میلیون و 600 هزار ریال است.
دبیر انجمن شركت های هواپیمایی اظهارداشت: بلیت رفت و برگشت شركت های هوایی از مشهد به نجف و بغداد و بالعكس نیز 13 میلیون و 500 هزار ریال( یك میلیون و 350 هزارتومان) قیمت گذاری شده است.
اسعدی سامانی گفت: با این حال اگر مسافری بلیت خود را بالاتر از نرخ های مصوب تهیه كرده ، براساس هماهنگی های انجام شده می تواند قبل از پرواز به شركت مربوطه مراجعه و مابه التفاوت آن را دریافت كند. بلیت صندلی های بنزینس كلاس شامل این نرخگذاری نیست.
به گزارش ایرنا، پیش از این رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری اعلام كرد: این سازمان برای انجام پروازهای هوایی اربعین حسینی برای شركت های داخلی 528 سورتی پرواز و برای هواپیماهای عراقی 136مجوز صادر كرده است.
وی تاكید كرد: در حال حاضر هفته ای 105 مجوز پرواز برنامه ای به مقصد عراق صادر شده كه در بعضی مواقع این تعداد به 191مجوز پرواز در هفته افزایش یافته است.
هرسال بیش از دو میلیون زایر ایرانی برای شركت در مراسم اربعین حسینی عازم كربلا می شوند و مسوولان شركت راه آهن، سازمان هواپیمایی كشوری و حمل و نقل جاده ای برنامه های مناسبی را برای تسهیل تردد زایران در این ایام تدارك می بینند.
اقتصام**1108**1561**خبرنگار: ایرج منصوری**انتشاردهنده: مژگان توانا

سرخط اخبار اقتصاد