۲۱ آبان ۱۳۹۵، ۵:۴۳
کد خبر: 82303388
T T
۰ نفر
آغاز بزرگترین رزمایش ضد زیردریایی كره جنوبی با هدف مقابله با كره شمالی

پكن - ایرنا - نیروی دریایی كره جنوبی از امروز (جمعه) رزمایش بزرگ ضد زیردریایی‌های خود را برای مقابله با آنچه تهدیدهای كره شمالی خوانده است، آغاز كرد.

به گزارش ایرنا، این رزمایش كه دهها ناوشكن و كشتی های جنگی كره جنوبی در آن شركت دارند تا روز سه شنبه آینده ادامه خواهد داشت.
كره جنوبی اعلام كرده است كه هدف از انجام رزمایش مذكور كه در دریای شرقی برگزار می شود، مقابله با پرتاب های موشكی كره شمالی بویژه موشك ها بالستیك این كشور است.
كره شمالی در سال جاری میلادی چندین فروند موشك بالستیك را از زیردریایی های خود پرتاب كرد و سئول با اعلام اینكه سیار بودن وسایل پرتاب این موشك ها كار ردیابی را دشوار می سازد، آن را تهدیدی جدی برای خود دانست.
گزارش حاكیست كه در رزمایش مزبور، در مجموع ۱۰ ناوشكن از جمله ناو «آجیس» هفت هزار و ۶۰۰ تنی و تعدادی زیردریایی دیگر و همچنین هواپیماهای گشتی «پی ۳» و جت‌های جنگنده این كشور حضور دارند.
مركز فرماندهی نیروی دریایی آمریكا در كره جنوبی اعلام كرد، از این رزمایش مشخص خواهد شد كه سئول تا چه اندازه می تواند قدرت مقابله با توان نیروی دریایی، هوایی، كشتی ها و زیردریایی های كره شمالی را داشته باشد.
قرار است از سال ۲۰۱۷ میلادی دو كشور در جریان یك برنامه مشترك توان نیروی دریایی و ناوگان زیردریایی كره شمالی را مورد ارزیابی قرار دهند.
ستاد كل نیروی دریایی و هوایی كره جنوبی در بیانیه هایی اعلام كرده اند كه نیروهای آنها در حال آماده باش كامل برای مقابله با هر تحرك تهدید آمیز كره شمالی بسر می برند.
پیشتر در نشستی در سئول كه با حضور مقام های نیروی دریایی كره جنوبی برگزار شد، مسئولان نظامی این كشور گفتند كه ناوگان های نیروی دریایی به مراتب قوی تر از قبل هستند و برای رویارویی با كره شمالی در آمادگی كافی بسر می برند.
كره جنوبی در راستای مقابله با تهدیدهای كره شمالی اوایل خرداد ماه سالجاری نیز به مدت 10 روز بزرگترین رزمایش چند ملیتی زیردریایی ها را میزبانی كرده بود.
در این رزمایش كه «پاسیفیك ریچ 2016» نام داشت، زیردریایی های كشورهای آمریكا، كره جنوبی، ژاپن، سنگاپور، ‌مالزی و استرالیا شركت داشتند كه تمرینات خود را در آبهای منطقه «جین هائه» در جنوب شرق شبه جزیره كره و در نزدیكی جزیره گردشگری «جیجو» كره جنوبی انجام دادند.
آساق**۲۳۱**1597*انتشاردهنده: فرهاد راستی

سرخط اخبار جهان