۲۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۲۸
کد خبر: 82302904
T T
۰ نفر

همنشيني مديران جديد با فرشته هاي زميني

۲۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۲۸
کد خبر: 82302904
همنشيني مديران جديد با فرشته هاي زميني

ساري - ايرنا - مديريت قوي و توانمند و ساماندهي در اين بخش يكي از نيازهاي اساسي مركز خيريه معلولين نوشيرواني بابل بود تا اعتماد مردم، خيرين و نوعدوستان براي كمك به حدود 500 معلول زير پوشش اين مركز بازيابي شود .

به گزارش ايرنا ، مركز خيريه معلولان نوشيرواني بابل ، تنها مركز نگهداري معلولان بالاي 14 سال در استان مازندران است كه 135 معلول ذهني و جسمي به صورت شبانه روزي و ايزوله در آن نگهداري مي شوند.
علاوه براين ، بيش از 300 معلول ديگر نيز در محلات مختلف شهرستان بابل توسط خانواده ها و تحت حمايت بهزيستي مازندران از خدمات مختلف اين مركز بهره مي گيرند.
اين مركز سال 1344 توسط مرحوم نوشيرواني تاسيس شد و تا سال 1360 به عنوان پرورشگاه يتيمان فعاليت داشت و بعد از آن با نظارت سازمان بهزيستي كشور به عنوان مركز خيريه نگهداري معلولين ذهني و امدادرساني به اين افراد تغيير فعاليت داد .
مركز خيريه نگهداري معلولان نوشيرواني بابل در حال حاضر داراي حدود 10 هزار حامي اعم از پزشكان عمومي و متخصص ، مهندسان ، معلمان، كارمندان، مسئولان و ديگر اقشار مردم است.
توجه خيرين و نوعدوستان بابل و نيز استان مازندران به اين مركز خيريه كم نظير است و تهيه تمامي نيازمندي هاي معلولان اعم از خوراك ، پوشاك و ديگر نيازهاي مادي و معنوي از اين طريق تامين مي شود.
بي توجهي برخي از مديران اين مركز در چند ماه اخير سبب شد تا مسئولان استان و شهرستان دست به تغيير مديريت آن بزنند و هم اكنون فرشتگان زميني اي كه در اين مركز نگهداري مي شوند ، با مديران جديد هم نشين شده اند.
** ذره بين هيات امنا بر عملكرد مديران جديد
بر اساس وقف نامه اي كه مرحوم نوشيرواني براي اين مركز نوشت ، هيات امناي اين مركز تركيبي از مسئولان شهرستان بابل و افراد معتمد هستند.
تعداد اعضاي هيات امناي مركز 11 نفر است كه پنج نفرشان از افراد حقوقي شامل روساي دادگستري ، اداره اوقاف و امور خيريه ، آموزش و پرورش و بهزيستي و معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي است .
6 نفر از افراد حقيقي و معتمدين شهر هم ديگر اعضاي هيات امنا را تشكيل مي دهند.
اعضاي جديد هيات امناي مركز نوشيرواني هفته پيش تعيين شدند و كارشان را با تاكيد بر نظارت دقيق بر عملكرد مديران و كاركنان مركز آغاز كردند.
فرماندار بابل روز پنجشنبه در بازديد از اين مركز به همراه مسئولان شهرستان كه با اعضاي جديد هيات امناء اين مركز همراه بود ، گفت : مردم نسبت به اين مركز خيريه بسيار معتقدند و لذا ضرورت دارد كه مديريت در اين مركز بدون كوچك ترين نقصي انجام شود تا مردم با رضايت خاطر بيشتر به مركز خيريه نوشيرواني بابل توجه كنند.
محمد تقي عباسپور افزود : هيات امناء جديد بايد بدانند كه تمامي مردم و خيرين رفتار آنان و پرسنل اين مركز را زير نظر دارند و كوچك ترين ناهماهنگي در اين مركز مي تواند ميزان مشاركت مردم را كاهش دهد.
وي ادامه داد : خدمت در اين مركز با حضور فرشتگان زميني عشق و علاقه مي خواهد كه خوشبختانه پرسنل آن با روحيه بسيار بالا در حال خدمت رساني به اين عزيزان هستند .
فرماندار بابل گفت : مردم نوعدوست بابل بدانند كه 11 عضو هيات امناء جديد كه براساس وقفنامه مرحوم نوشيرواني كار خود را در اين مركز خيريه آغاز كردند ، بدون دريافت هيچ حقوقي به صورت رايگان در حال خدمت هستند .
وي ضمن ارج نهادن به اقدام زنده ياد نوشيرواني ، افزود : اين خير بزرگ ، الگوي بسياري از جوانان و خيرين مازندران بوده است و بسياري از افراد به خاطر اقدام خداپسندانه وي كه احداث مركز خيريه معلولين نوشيرواني يكي از چند خيرياتش است ، الگو مي پذيرند.
مركز نوشيرواني بابل هم اكنون وارد دوران جديد مديريتي شده است تا بتواند در راه افزايش اعتماد افراد خير گام بردارد.
خبرنگار: زينب حبيب پور گودرزي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7328/1654

سرخط اخبار استان‌ها