۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۱۳
کد خبر: 82298710
T T
۰ نفر
انفجار بمب در شمال بغداد 2 كشته و 6 زخمی بر جا گذاشت

تهران – ایرنا – یك منبع در وزارت كشور عراق روز دوشنبه اعلام كرد كه در انفجار بمبی در شمال بغداد 8 نفر كشته و یا زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری المدی پرس، وقوع انفجار در بازار سنتی شهرستان التاجی در شمال بغداد منجر به كشته شدن 2 نفر و زخمی شدن 6 نفر دیگر شد.
منبع مذكور كه خواست نامش فاش نشود، افزود: نیروهای امدادی برای كمك رسانی به زخمی ها و انتقال اجساد كشته شدگان به بیمارستان به محل حادثه شتافتند.
این در حالی است كه روز گذشته دو فرد انتحاری با انفجار خود در نزدیكی اتوبوس های كاروان های زیارتی ایران در داخل پاركینگ امامین عسكریین (ع) در سامراء باعث شهادت هفت زایر ایرانی و زخمی شدن 61 نفر دیگر شدند.
این انفجارها در حالی روی می دهد كه نیروهای امنیتی عراق سرگرم عملیات بازپس گیری شهر موصل از گروه تروریستی داعش هستند. شهر موصل آخرین پایگاه اصلی شهری داعش تلقی می شود.
هیات سازمان ملل متحد در عراق /یونامی/ سه شنبه هفته گذشته در گزارشی اعلام كرد كه بیش از یك هزار و 700 عراقی طی ماه اكتبر بر اثر خشونت ها جان خود را از دست داده اند.
بر اساس اعلام هیات سازمان ملل متحد در عراق «یونامی»، استان بغداد با 268 كشته و 807 زخمی بالاترین آمار تلفات را در ماه گذشته داشته است و پس از بغداد، استان های نینوا با 566 كشته و 59 زخمی و كركوك با 58 كشته و 112 زخمی بالاترین آمار خشونت ها را داشته اند.
خاورم*9364*1144
مترجم:محسن عزیزی**انتشار دهنده: علیرضا جباری
۰ نفر