۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۱۱
کد خبر: 82298624
T T
۰ نفر
يادواره سردار شهيد محمد عبدالله پور و 127 شهيد شهرستان شوط برگزار شد

اروميه- ايرنا- يادواره سردار شهيد محمد عبدالله پور و 127 شهيد شهرستان شوط، با حضور فرماندار، سردار آبروشن فرمانده لشكر عملياتي 3 حمزه (ع) آذربايجان غربي و مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سردار آبروشن فرمانده لشكر عملياتي 3 حمزه (ع) روز دوشنبه در اين يادواره با گرامي داشت ياد و خاطره شهدا، ايثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از آنان به عنوان افتخارهاي اين انقلاب ياد كرد و افزود: استكبار جهاني به هر طريقي سعي در ضربه زدن به نظام اسلامي دارد.
وي با تاكيد بر هوشياري رزمندگان اسلام در مقابله با اقدام هاي پليد استكبار جهاني اظهار كرد: امروزه ابعاد و نحوه مبارزه تغيير كرده است و با توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري بايد در تمامي حوزه ها به خصوص شبكه هاي اجتماعي حضور فعال داشت.
وي با بيان اينكه آذربايجان غربي جزء امن ترين استان هاي كشور است، اظهار كرد: به پاس تلاش‌ رزمندگان در هزار و 250 كيلومتر از مرزهاي آذربايجان‌غربي و كردستان در ارتفاعات 3600 متري قنديل و ديگر مناطق ناهموار در حال حاضر اين استان‌ها امن‌ترين استانهاي كشور به شمار مي‌روند.
به گزارش ايرنا، اين مراسم باپخش كليپ سردار شهيد محمد عبدالله پور، مداحي توسط مداح اهل بيت عصمت وطهارت (ع) حاج حسين فرازي و نثار فاتحه به روح سردار شهيدمحمد عبدالله پور و 127 شهيد شهرستان شوط پايان يافت.
محمد عبدالله پور در روز چهارم خرداد سال 1341 در يك خانواده متدين در شهرستان شوط متولد شد.
او در سال 1360 به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در آمد و در عمليات هاي متعددي از جمله كربلاي 2 و 5، پاكسازي مناطق كردستان و تپه شهيد صدر حضور يافت.
او در سال 1365 در حين عمليات بر اثر انفجار خمپاره از ناحيه فك و صورت آسيب ديد و به درجه جانبازي نايل شد. تركشي كه در اين عمليات در بافت صورت او باقي ماند يادگاري بود كه خاطرات جنگ را براي او هميشه زنده نگه مي داشت و او اين يادگار را تا آخر عمر در وجود خود حس و از خانواده و دوستان پنهان كرد تا اين كه آن را در پيكر پاكش به جاودانگي رساند.
محمد عبدالله پور در عصر هفدهم آبان ماه 1392 بر اثر سقوط خودرو به دره در حين عمليات به درجه رفيع شهادت نايل شد.
لازم به ذكر است آذربايجان غربي در هشت سال دفاع مقدس بيش از 12 هزار شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده است.
* مهمترين اخبار ايرناي كشور و آذربايجان غربي را به صورت لحظه به لحظه از كانال تلگرامي اين رسانه به آدرس @irnaoromiye دريافت كنيد.
3214/2093**خبرنگار: شاهين سپهراد**انتشاردهنده: صابر چهرقاني

سرخط اخبار استان‌ها