۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۸:۴۲
کد خبر: 82296112
T T
۰ نفر
برترين هاي دومين سوگواره بر شانه هاي ني در فرخشهر معرفي شدند

شهركرد-ايرنا- دومين سوگواره بر شانه هاي ني به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقيه، شنبه شب از سوي حوزه هنري چهارمحال و بختياري در فرخشهر با معرفي برترين ها به كار خود پايان داد.

به گزارش ايرنا، از سوي هيات داوران در بخش شعر كلاسيك وحيد حيدري، مريم آرام و فرشته محمدي حايز رتبه هاي اول تا سوم شدند.
در اين بخش از پريچهر يزداني ، محمد طاها شفاعتي فر ، الهام جهانبازي، محمدرضا بهرامي ،آسيا ارزاني و پريسا جعفري تقدير شد.
در بخش شعر با موضوع حضرت رقيه نيز عادل حيدري رتبه نخست و تنديس سوگواره را به خود اختصاص داد و فاطمه دهقانيان دهكردي و معصومه مهري مورد تقدير قرار گرفتند.
همچنين در بخش نوحه نيز مصطفي كريمي ، مرتضي كريمي و ميلاد صفري حايز رتبه هاي برتر شدند.
اردشير نوريان نماينده مردم شهرستان هاي شهركرد،بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي، فرهنگ و هنر را مهمترين ابزار براي انتقال ارزشهاي عاشورايي به نسل جوان دانست.
رئيس حوزه هنري چهارمحال و بختياري گفت: 30 شاعر آثار خود را به دومين دومين سوگواره 'برشانه هاي ني ' در شهركرد ارسال كردند.
حجت الله شيرواني افزود: در مجموع اين شاعران 65اثر به دومين سوگواره شعر و نوحه بر شانه هاي ني اثر كردند.
به گفته وي، اين سوگواره با موضوع نهضت كربلا و وقايع مرتبط با آن در دو بخش شعر و نوحه و با هدف توليد اشعار و نوحه هاي مفهوم گرا و فاخر و نگاه تازه به واقعه كربلا از سوي حوزه هنري و هيات شيفتگان وصل فرخ شهر برگزار شد.
به گزارش ايرنا، شاعران چهارمحال و بختياري از ديرباز در سرايش نوحه يا شعر عاشورايي فعال بوده اند و در بخش شعر عاشورايي كتاب گنجينه الاسرار عمان ساماني يكي از آثار بي نظير در اين بخش است.
خبرنگار و انتشار دهنده : محمود رئيسي
2097

سرخط اخبار استان‌ها