۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۲۹
کد خبر: 82293397
T T
۰ نفر
اسناد لانه جاسوسی آمریكا كتابشناسی می شود

تهران- ایرنا- معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از راهبردهای این وزاتخانه برای انتشار اسناد لانه جاسوسی در كتاب های درسی سخن گفت و اعلام كرد این اسناد برای دانش آموزان كتاب شناسی می شود.

حجت الاسلام «محی الدین بهرام محمدیان» امروز(پنجشنبه) درحاشیه راهپیمایی 13 آبان مقابل لانه جاسوسی به خبرنگار معارف ایرنا گفت:‌ از دیروز كه رهبر معظم انقلاب از ضرورت انتشار اسناد لانه جاسوسی سخن گفتند، با دوستان دست اندركاران تالیف كتاب ها و مجلات رشد، این موضوع را مطرح كردم و نظرات مختلفی ارائه شد.
وی افزود: یكی از پیشنهادها، «كتابشناسی» است كه به عنوان یك راهكار در این جلسه مطرح شد تا كتاب های مربوط به اسناد لانه جاسوسی آمریكا را به صورت طبقه بندی شده و متناسب با پایه های تحصیلی دانش آموزان و رشته های آنها معرفی كنیم.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: پیشنهاد دیگر به عنوان طرح موضوع در كتاب های درسی مانند تاریخ بود تا به این اسناد نیز توجه شود.
محمدیان تجهیز كتابخانه های مدارس به 70 جلد از كتاب های اسناد لانه جاسوسی را از دیگر پیشنهادهای مطرح شده در جلسه دیروز اعلام كرد و گفت: این روش نیز راهی است تا دانش آموزان به اسناد لانه جاسوسی دسترسی داشته باشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: تلاش داریم در جلسه هایی با حضور كارشناسان، ابعاد مختلف این موضوع را بررسی و راهبردی جدید برای دشمن شناسی ایجاد كنیم.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار با هزاران دانش آموز و دانشجو، از ضرورت انتشار و ترویج اسناد لانه جاسوسی آمریكا در مدارس و دانشگاه ها سخن گفتند و افزودند: این مدارك كه به هنگام تسخیر لانه جاسوسی، به صورت كاغذهای خُرد شده درآمده بودند و با تلاش و زحمت جوانان انقلابی، جمع آوری و بازسازی شدند، عمق توطئه ها و دشمنی آمریكا بر ضد ملت ایران را نشان می دهند.
ایشان به تدوین حدود 70 جلد كتاب از مدارك بدست آمده از سفارت آمریكا اشاره كردند و با انتقاد از بی توجهی به این كتاب های مهم و ارزشمند در مدارس و دانشگاه ها، گفتند: چرا هیچ نشانی از این كتاب ها در مجموعه دروس مدارس و دانشگاه ها نیست؟
رهبر معظم انقلاب در حالی بر لزوم پیگیری این موضوع از جانب وزیر جدید آموزش و پرورش و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاكید داشتند كه سال گذشته نیز به جوانان سفارش كردند اسناد درس آموزِ لانه جاسوسی را بخوانند و تاكید كردند: دانشجویانی كه سفارت را تسخیر كردند و فهمیدند اینجا لانه جاسوسی است، با زحمت زیاد این اسناد را كه سعی كرده بودند در كاغذخردكن‌ها آنها را خرد كنند، به هم چسباندند و با زحمت زیاد منتشر كردند.
فراهنگ** 1003** 2023** خبرنگار: محمدرضا جعفرملك ** انتشاردهنده: لطیف نكوئی
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ