۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱
کد خبر: 82266974
T T
۰ نفر
اینترنت رایگان اعلام شده از سوی مركز آمار توسط همه اپراتورها ارائه می شود

تهران- ایرنا- وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه ارایه دهندگان خدمات اینترنتی آمادگی دارند 2 گیگابایت اینترنت رایگان اعلام شده از سوی مركز آمار ایران را ارائه دهند.

محمود واعظی روز شنبه در حاشیه دیدار از مركز داده های سرشماری اینترنتی ایران در مركز آمار در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره چگونگی واگذاری اینترنت رایگان افزود: پیشنهاد شده ابتدا یك گیك از اینترنت رایگان واگذار شود و در این رابطه رایزنی های لازم در حال انجام است.
وی خاطرنشان ساخت: همه شركت های ارایه دهنده خدمات اینترنت از این موضوع استقبال كرده و آماده واگذاری این هدیه هستند.
واعظی گفت: رئیس مركز آمار پیشنهاد كرده اند میزان اینترنت رایگان به 2 گیگابایت افزایش یابد و برای آن توافق نامه ای نیز امضا شده است؛ تلاش می شود همه شركت هایی كه این توافق نامه را امضا كرده اند به تعهد خود عمل كرده و 2 گیگابایت اینترنت رایگان را به مردم ارایه دهند.
وزیر ارتباطات افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف خواهد بود بر چگونگی درست ارایه این میزان اینترنت رایگان نظارت داشته باشد.
هفته گذشته رییس مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات مركز آمار ایران گفته بود: فرم دریافت 2 گیگابایت اینترنت رایگان در روزهای آینده در تارنمای همه اپراتورهای تلفن همراه قرار می گیرد.
به گفته «حسین تهرانی»، طبق توافق انجام شده مركز آمار ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قرار است همه كسانی كه در سرشماری اینترنتی مشاركت كرده اند از 2 گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند شوند.
وی درباره جزییات این طرح گفته بود: افراد می توانند با وارد كردن كد آماری 12 رقمی كه پس از تكمیل اطلاعات سرشماری مركز آمار ایران به آنها داده شده است و همچنین شمار اعضای ثبت نام شده خانوار خود، به تارنمای اپراتورهای تلفن همراه وارد شوند.
به گزارش ایرنا، مركز آمار ایران ثبت نام اینترنتی هشت میلیون و 881 هزار خانوار را هدف گذاری كرده است و به همین منظور مهلت ثبت نام اینترنتی تا 27 مهر تمدید شده و پس از آن سرشماری حضوری از 28 مهر به مدت یك ماه در سراسر كشور آغاز می شود.
خانوارها پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، كد دریافتی را حفظ و هنگام مراجعه مامور سرشماری به درب منزل، آن را ارایه كنند تا دیگر به سرشماری حضوری نیازی نباشد.
خانوارها می توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir ثبت كنند.
بر اساس پیش بینی انجام شده، نتایج اولیه سرشماری امسال یكم تا پانزدهم دی ماه سال جاری و نتایج تفصیلی آن مرداد سال 1396 منتشر می شود.
اقتصام**2078** 2023** خبرنگار: محمدمهدی بهرامی ** انتشاردهنده: لطیف نكوئی
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد