۱۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۲
کد خبر: 82258720
T T
۰ نفر
برگزاری سالگرد شهید همدانی با حضور فرماندهان جبهه مقاومت

همدان - ایرنا - نخستین سالگرد شهید سردار سرلشگر حسین همدانی با حضور سرلشگر رحیم صفوی و فرماندهان جبهه مقاومت از چهار كشور یمن، سوریه، لبنان و بحرین برگزار شد.

سردار شهید حاج حسین همدانی از چهره های نام آشنایی است كه كه بعنوان مستشاران ارشد نظامی ایران در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) در سوریه حضور داشت.
این شهید والامقام به عنوان یكی از مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم نقش تعیین كننده ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و كمك و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت.
شهید حسین همدانی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و از بنیانگذاران سپاه همدان بود و مدتی نیز فرماندهی لشكر 27 محمدرسول‌الله را برعهده داشت.
وی همچنین از فرماندهان منطقه عملیاتی 'بازی دراز' در جبهه غرب بوده و خاطرات خود را از این نبرد در كتابی تحت عنوان «تكلیف است برادر» تدوین كرده است.
سردار حسین همدانی بعدها مدتی فرمانده لشكر انصارالحسین(ع) همدان را بر عهده گرفت و علاوه بر همدان، در شهرهای پاوه و مریوان نیز خدمت كرد.
فرماندهی سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ و مشاورت فرمانده كل سپاه پاسداران ازجمله سوابق این سردار شهید اسلام است.
نخستین سالگرد این شهید والا مقام روز پنجشنبه با حضور خیل عظیمی از مسئولان نظامی و انتظامی، مدیران اجرایی، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان برگزار شد.
در این آئین سردار سرلشگر سید رحیم صفوی به عنوان سخنران اصلی در سه محور، شخصیت انقلاب اسلام، ابعاد شخصیتی شهید همدانی و جبهه مقاومت به سخنرانی پرداخت.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا پیش از حضور در این آئین بر سرمزار شهدای هشت سال دفاع مقدس و سردار همدانی حضور یافته و بهئ انها ادای احترام كرد.
همچنین این مقام مسئول در منزل شهید سرهنگ پاسدار زارع الوانی از شهدای مدافع حرم كه به تازگی به خیل شهدا پیوسته حضور یافت و از آنها دلجویی كرد.
آئین سالگرد شهادت سردار همدان با نوای روح انگیز قرآن آغاز شد و مجتی روشن روان به مدیحه سرایی برای اهل بیت و رزمندگان جبهه مقاومت پرداخت.
در جریان برگزاری این آئین بخشی از سخنان سردار شهید همدانی كه مربوط به فلسفه قیام اباعبدالله و دسیسه های استكبار جهانی بود پخش شد.
نخستین سالگرد شهید همدانی بصورت مستقیم از شبكه های سراسری شامل آفاق و شبكه استانی همدان به همراه شبكه های رادیویی پخش شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان، استاندار همدان، فرمانده سپاه كرمانشاه، فرماندهان نظامی كردستان، فرماندهان قرارگاه نجف اشرف و نبی اكرم (ص) در آئین سالگرد شهید همدانی حضور داشتند.
سردار سرلشگر پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهرماه سال گذشته در حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به شهادت رسید.
7526/ 6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: اكبر بهاروند

سرخط اخبار استان‌ها