۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۲۳
کد خبر: 82251821
T T
۰ نفر
رانش زمین در چین حداقل 8 كشته و 19 مفقود برجای گذاشت

تهران - ایرنا - خبرگزاری شینهوای چین روز شنبه گزارش داد كه رانش زمین ناشی از باران های سیل آسا در روستای های شرق چین، حداقل 8 كشته و 19 مفقودی برجای گذاشت.

این گزارش به نقل از مقامات محلی اعلام كردند كه باران های سنگین به همراه باد های شدید ناشی از طوفان 'مدی' كه از چهارشنبه گذشته شرق چین را درنوریدیده است، امروز با تخریب دو روستا هشت نفر را كشته و هنوز از سرنوشت 19 تن از ساكنان این روستاها خبری در دست نیست.
این گزارش حاكی است كه باران تا ظهر امروز ده ها منزل مسكونی روستاهای سوكان و بائوفنگ شهر سوئیچانگ در استان ژیجانگ را زیر گل و لای برده و هنوز نمی توان آمار دقیقی از تلفات و یا خسارات واقعی این حادثه خبری منتشر كرد.
براساس این گزارش، از صبح امروز بیش از 4 هزار نیروی امداد و نجات و 180 حفار به روستاهای آسیب دیده منتقل شدند تا بتوانند اجساد قربانیان این حادثه را از زیر گل و لای سنگین رانش زمین بیرون بكشند.
تازه ترین آمارهای منتشر شده توسط سازمانهای مرتبط با امداد و نجات و حوادث غیرمترقبه در چین نشان می دهد كه بارش باران و جاری شدن سیل هر روز از ساكنان مناطق سیل زده قربانی می گیرد.
آمارها نشان می دهد كه به 350 هزار هكتار زمین زراعی و 50 هزار خانه مسكونی نیز خسارات شدیدی وارد شده است.
آمار تلویزیون مركزی چین نشان می دهد كه بلایای طبیعی نظیر سیل و رانش زمین در تابستان امسال تاكنون جان بیش از 500 نفر را گرفته و 15 میلیارد دلار خسارت اقتصادی به كشور وارد كرده است.
بارش باران و سیل در 635 هزار كیلومتر مربع از مناطق شمالی و مركزی چین در دو روز گذشته باعث شد 200 پرواز فقط در شهر «تیان جین» در مجاورت پایتخت لغو شود.
مردم نواحی جنوبی چین همه ساله در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) تجربه بارانهای سیل آسا و سیلاب را همراه با خسارات جانی و مالی تجربه می كنند.
در شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته بر اثر جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین مربوط به سال 1998 میلادی است كه نزدیك به چهار هزار نفر كشته شدند.
آساق**1378**1144مترجم علی نصیری* انتشار دهنده: علیرضا جباری
۰ نفر