۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۶
کد خبر: 82246168
T T
۰ نفر
مصلحی: دشمن برای تحریف گفتمان امام خمینی(ره) سرمایه گذاری سنگین می كند

تبریز- ایرنا- رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌ های مشاركت روحانیت در دفاع مقدس، گفت: دشمنان ایران اسلامی و نظام سلطه برای تحریف گفتمان امام خمینی (ره) سناریوهای مختلفی را طراحی كرده و سرمایه گذاری سنگینی در این زمینه انجام می دهند.

حجت الاسلام حیدر مصلحی روز سه شنبه در گردهمائی مبلغان روحانی آذربایجان شرقی در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه جدی بودن تحریف گفتمان امام راحل، افزود: باید توجه داشت كه مساله تحریف از پیشینه بسیار طولانی در تاریخ اسلام برخوردار است، به گونه ای كه براساس اسناد تاریخی، گفتمان نبوی و علوی صدر اسلام به گفتمان اموی تغییر پیدا كرد و امروز نیز شاهدیم همین مسیر توسط استكبار جهانی طی می شود.
وی، جریان فتنه 1388 را نمونه ای از برنامه های استكبار در راستای تغییر و تحریف گفتمان امام خمینی(ره) در كشور دانست و اظهاركرد: در این جریان دشمن تلاش كرد تا از عوامل داخلی استفاده كند و در این زمینه سرمایه گذاری بسیار زیادی نیز انجام شد.
مصلحی، خاطره گوئی افراد مختلف از بنیانگذار جمهوری اسلامی را در امتداد نقشه های دشمنان برای تحریف گفتمان امام خمینی (ره) عنوان كرد و افزود: متاسفانه بسیاری از افراد مستندات تاریخی، صحیفه امام و وصیت نامه ایشان را كنار گذاشته اند و اقدام به خاطره گوئی می كنند كه یكی از راه های تحریف گفتمان مربوطه است.
وی ، غفلت از راه امام خمینی را از دیگر اهداف برنامه های مقابله ای دشمنان با جمهوری اسلامی دانست و گفت: اشراف زدگی، پست و مقام پرستی و حسادت ها و زندگی اشرافی عناصر این هدف شوم استكبار جهانی است كه البته خیلی ها در این مسیر گرفتار شده و راه امام را گم كردند و نتوانستند در مسیر انقلاب و امام بمانند.
مصلحی با اشاره به پیگیری مساله نفوذ توسط دشمنان جمهوری اسلامی برای ضربه زدن به حاكمیت و ملت ایران، گفت: این مساله نیز از پیشینه كهنی در تاریخ زندگی بشر، ادیان و مكاتب الهی برخوردار است كه در قالب نفوذ موردی و نفوذ جریانی به شدت از سوی نظام سلطه پیگیری می شود.
وی ، به كارگیری جاسوس های داخلی برای ترور فیزیكی افراد و ترور شخصیتی را از برنامه های نفوذ موردی دشمنان عنوان كرد و ادامه داد: در همین زمینه موارد مختلفی در 37 سال پس از انقلاب اسلامی را شاهد بوده ایم كه عبدالكریم سروش، كدیور و اشكوری نمونه هایی از آنهاست كه با سرمایه گذاری فكری، امروز تبدیل به بازیچه های دست سرویس های جاسوسی آمریكا، اسرائیل و انگلیس شده اند.
مصلحی ادامه داد: اما باید توجه داشت كه برای مقابله با سرمایه گذاری دشمنان روی تفكرات افراد، نمی توان با بگیر و ببند رفتار كرد و مساله را حل شده فرض كنیم زیرا كه در چنین مباحثی باید مقابله فكری كرد.
وی ، نفوذ در بدنه كشور را از دیگر برنامه های دشمنان علیه ایران اسلامی ذكر كرد و گفت: در این زمینه ایجاد شبكه های اجتماعی در قالب تشكل های مردم نهاد در دستور كار استكبار قرار گرفته است كه به تازگی با دستگیری یك جاسوس آمریكائی كه قصد داشت با میلیون ها دلار نسبت به ایجاد و راه اندازی شبكه اجتماعی اقدام كند، این قضیه به اثبات رسید.
وزیر پیشین اطلاعات، تغییر در باورها، آرمان ها، نگرش ها و سبك زندگی را از اهداف مهم جریان نفوذ عنوان كرد و افزود: در این جریان دشمنان نظام از منابع مالی و جاذبه های جنسی نهایت بهره برداری را می كنند.
مصلحی با اشاره به برنامه های استكبار جهانی علیه ایران به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، گفت: آنها تلاش دارند در سه بخش مردم، مسئولان و نخبگان به ایجاد اشتباه محاسباتی اقدام كنند كه از هم اكنون سرمایه گذاری در این حوزه را شروع كرده اند.
وی، وعده های دروغی، خیال پردازی، زیبا جلوه دادن عملكردهای نادرست، شایعه سازی و دروغ پردازی، القای روحیه یاس، قبح زدائی و كمرنگ كردن خطوط قرمز، خیرخواه نشان دادن دشمن و تحریف سخن حق و ارایه تفسیر باطل از آن را از جمله مولفه های جریان نفوذ در آستانه انتخابات سال آینده بیان كرد.
مصلحی با اشاره به تلاش نظام سلطه برای ایجاد 2 قطبی در نظام سیاسی و اجتماعی ایران، گفت: توصیه مقام معظم رهبری برای افراد جهت داوطلب نشدن در انتخابات نیز در راستای مقابله با این هدف دشمنان انجام شده است.
خبرنگار: یحیی مرتضایی ** انتشاردهنده: پرویز انصاری
3038/3071

سرخط اخبار استان‌ها