۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۲
کد خبر: 82245514
T T
۰ نفر
نظرسنجی های رسانه های آمریكایی، ترامپ را پیروز نخستین مناظره با كلینتون معرفی كردند

تهران- ایرنا- پس از پایان نخستین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریكا، نتایج بیشتر نظرسنجی های آنلاین رسانه های آمریكایی نشان داد كه رای دهندگان، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان را پیروز این مناظره می دانند.

به گزارش ایرنا، در این مناظره صبح امروز سه شنبه از ساعت 4:30 به وقت تهران و به مدت 90 دقیقه برگزار شد؛ دونالد ترامپ و هیلاری كلینتون در مورد مسائل گوناگونی از قبیل اقتصاد، امنیت سایبری و تروریسم به بحث و جدل پرداختند.
پس از پایان مناظره ها، شبكه سی ان ان با همكاری موسسه افكارسنجی او آر سی (ORC) نتایج نظرسنجی را منتشر كرد كه بر اساس آن 62 درصد بینندگان هیلاری كلینتون را برنده مناظره دانسته اند و 27 درصد نیز دونالد ترامپ را پیروز این رقابت می دانند. این تنها نظرسنجی تا لحظه انتشار این خبر بود كه كلینتون را پیروز این مناظره معرفی كرد.
با این حال، نتایج نظرسنجی های آنلاین نشان می دهد كه دونالد ترامپ با فاصله هایی از دو درصد تا 60 درصد پس از نخستین مناظره از رقیب خود پیشی گرفته است.
نظرسنجی تارنمای نشریه تایم، پیروز مناظره را دونالد ترامپ با 59 درصد آرا معرفی كرد و 41 درصد آرا به هیلاری كلینتون اختصاص یافت. از سوی دیگر، نظرسنجی آنلاین تارنمای نشریه اقتصادی فورچون نیز نشان داد كه نامزدهای دمكرات و جمهوریخواه تنها دو درصد با یكدیگر اختلاف داشته و ترامپ با 51 درصد آرا پیروز نخستین مناظره است.
دونالد ترامپ در نظرسنجی تارنمای خبری اسلیت نیز با 54 درصد آرا پیروز مناظره ای است كه سهم هیلاری كلینتون از آن، 45 درصد آرا است.
آمار نظرسنجی تارنمای ان جی (NJ.com) نیز نشان داد كه ترامپ با كسب 56 درصد آرا رای دهندگان از كلینتون كه 39 درصد آرا آنان را كسب كرده پیش است.
این آمار در تارنمای نزدیك به ترامپ یعنی بریت بارت، به ترتیب 75 و 24 درصد است.
نتایج نظرسنجی وب سایت هوادار ترامپ دراج ریپورت (drudgereport.com) نیز نشان می دهد كه 81 درصد كاربران اینترنت ترامپ و 18 درصد نیز كلینتون را پیروز نخستین مناظره می دانند.
ترامپ با توجه به نتایج این نظرسنجی ها و دیگر نظرسنجی هایی كه نتایج آنها را در توئیتر منتشر كرد، مدعی است كه مردم او را پیروز مناظره شناخته اند و از حمایت آنان قدردانی كرد.
وی در توئیتی نوشت: 'در نظرسنجی های مناظره - به جز سی ان ان كه آن را تماشا نمی كنم - عالی بودم.'
به گزارش ایرنا، این نظرسنجی ها فاقد مبنای علمی است چرا كه بر اساس گرایش های سیاسی این رسانه ها به یكی از دو نامزد دمكرات ها یا جمهوریخواهان صورت می گیرد. گفتنی است مراكز و مجامع نظرسنجی در آمریكا در حال انجام نظرسنجی هایی بر مبنای علمی هستند.
نخستین دور از مجموع سه مناظره انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریكا بامداد امروز سه شنبه به وقت تهران در دانشگاه «هافسترا» در نیویورك به میزبانی شبكه خبری ان.بی.سی نیوز برگزار شد.
قرار است دومین دور مناظره این دو نامزد ریاست جمهوری، یكشنبه نهم اكتبر برابر با 18 مهرماه در دانشگاه واشنگتن واقع در «سنت لوئیس» (St. Louis) ایالت «میسوری » و به میزبانی سی ان ان برگزار شود.
سومین مناظره نیز چهارشنبه 19 اكتبر برابر با 28 مهرماه در دانشگاه «نوادا» واقع درایالت نوادا و به میزبانی شبكه خبری فاكس نیوز برگزار خواهد شد.
«مایك پنس» از حزب جمهوری خواه و «تیم كین» از حزب دمكرات نیز دو نامزد معاونت ریاست جمهوری هستند كه چهارم اكتبر برابر با 13 مهرماه در دانشگاه «لانگ وود» (Longwood ) ایالت ویرجینیا مناظره می كنند.
انتخابات نهایی ریاست جمهوری 2016 آمریكا هشتم ماه نوامبر برابر با 18آبان ماه 1395 برگزار خواهد شد.
اروپام**3092**1485 مترجم: سیّد منصور جاوید
انتشار دهنده: زهرا هژبری
۰ نفر

سرخط اخبار جهان