۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵
کد خبر: 82243876
T T
۰ نفر

بنيه دفاعي ايران تهديدات را بي اعتبار كرد

۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵
کد خبر: 82243876
بنيه دفاعي ايران تهديدات را بي اعتبار كرد

تهران- ايرنا- روزنامه جام جم در يادداشتي به قلم يدالله جواني مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه، نوشت: جمهوري اسلامي ايران در منطقه‌اي فوق‌العاده راهبردي قرار دارد كه به دلايل گوناگون مورد طمع قدرت‌هاي جهاني بوده و هست.

در ادامه اين يادداشت كه در شماره دوشنبه پنجم مهر منتشر شده است، مي خوانيم: ايران همچنين با توجه به ماهيت ديني كه دارد همواره با تهديداتي روبه‌روست و ادبيات قدرت‌هاي استكباري در مقابل كشورمان همواره ادبيات تهديد بوده است.
بنابراين استقلال و موجوديت نظام ما از سوي نظام سلطه، قابل پذيرش نيست و آنها به هر وسيله‌اي به دنبال ساقط كردن نظام ديني ايران هستند. سياست آمريكا سياست براندازي است و وقتي جمهوري اسلامي با چنين تهديدي مواجه است طبيعي است كه براي دفاع از خود به سمت تقويت بنيه دفاعي برود. دكترين نظامي كشور ما بر اصل بازدارندگي نظامي دفاعي استوار است به‌اين معني كه بايد آنچنان مقتدر باشيم كه دشمن تحت هيچ شرايطي جرات حمله نظامي به ايران را نداشته باشند و توانمندي ما، دشمنان را به وحشت بيندازد.
در چنين دكتريني، برنامه موشكي از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است. يكي از بهترين جنگ‌افزارها كه با توجه به ماهيت تهديدات و دشمنان جمهوري اسلامي ايران، قدرت بازدارندگي نظامي ما را افزايش مي‌دهد موشك‌هايي است كه در كلاس‌هاي مختلف تعريف مي‌شود. بر همين اساس، ايران بعد از دفاع مقدس، افزايش توان موشكي را در دستور كار قرار داد و امروز بعد از گذشت حدود 3 دهه از دفاع مقدس، پيشرفت‌ها در زمينه موشكي به گونه‌اي است كه بر اساس واقعيات موجود، ايران به همراه آمريكا، روسيه و چين جزو 4 قدرت برتر موشكي جهان است.
اين واقعيت متناسب با نيازهاي دفاعي جمهوري اسلامي ايران است و همين مساله باعث شده كه امروزه آثار اين دورانديشي را شاهد باشيم و مردم ايران امروز بهترين بهره را از كاري كه بعد از جنگ شروع شد، مي‌برند و در منطقه متلاطم و ناآرام خاورميانه، امن‌ترين و باثبات‌ترين كشور، جمهوري اسلامي ايران است. اين در حالي است كه آمريكا و صهيونيست‌ها در دهه گذشته بارها ايران را به اقدام نظامي تهديد كرده‌اند اما جمهوري اسلامي قاطعانه در برابر تهديد آنها مقاومت كرده و تهديد را با تهديد پاسخ داده است.
چنين رويكردي، برآمده از بنيه دفاعي كشور است و كارشناسان نظامي و صاحبنظراني كه تهديدهاي متوجه ايران را رصد مي‌كنند معتقدند تهديدات آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي ايران از اعتبار ساقط شده است.
در اين مسير نبايد توقف داشته باشيم بلكه بايد همزمان با افزايش تهديدها، بنيه دفاعي و قدرت بازدارندگي خود از جمله توان موشكي را به‌روز كرده و افزايش دهيم كه البته در حال حاضر با تدابير رهبر معظم انقلاب در همين مسير قرار داريم.
*منبع:روزنامه جام جم، پنجم مهر 1395
**گروه اطلاع رساني**1893**9131** انتشار دهنده: **شهربانو جمعه

سرخط اخبار پژوهش