۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۳۸
کد خبر: 82224625
T T
۰ نفر
المپياد جهاني شطرنج؛ صعود تيم ملي مردان ايران به جمع 10 تيم برتر

تهران- ايرنا- هفتمين دور از رقابت هاي المپياد جهاني شطرنج در جمهوري آذربايجان با پيروزي مقتدرانه تيم هاي ملي زنان و مردان كشورمان پايان يافت كه با صعود تيم ملي مردان به جمع 10تيم برتر همراه بود.

به گزارش روز شنبه ايرنا، چهل و دومين دوره رقابت هاي المپياد جهاني شطرنج باكو از 12شهريورماه با حضور نزديك به 3 هزار بازيكن (181 تيم در بخش آزاد و 142 تيم در بخش بانوان) آغاز شد كه تيم ملي شطرنج مردان ايران در دور هفتم با نتيجه 3،5 بر0،5 مقابل تيم مغولستان به برتري رسيد.
در اين دور احسان قائم مقامي، شاهين لرپري زنگنه و عليرضا فيروزجا به پيروزي رسيدند و پرهام مقصودلو نيز به نتيجه مساوي دست يافت .
تيم ملي مردان ايران با پيروزي دور هفتم خود موفق شد در ميان 10تيم برتر المپياد جهاني قرار گيرد. مردان ايران در دور هشتم به مصاف تيم قدرتمند ايتاليا مي‌روند.
همچنين تيم ملي شطرنج بانوان ايران با نتيجه 4برصفر برابركاستاريكا به پيروزي دست يافت. سارا سادات خادم الشريعه، آتوسا پوركاشيان،ميترا حجازي پور و غزل حكيمي فرد در اين دور از رقابت ها به پيروزي برابر حريفان دست يافتند.
تيم بانوان ايران در دور هشتم به مصاف تيم بانوان قزاقستان مي رود.
تيم ملي شطرنج ايران در دو بخش زنان و مردان به باكو اعزام شده اند كه «سارا سادات خادم الشريعه» با درجه بين المللي (2423)، «آتوسا پوركاشيان» (2335)،« ميترا حجازي پور»(2327)، «غزل حكيمي فرد»(2298)،و «هما علوي» (1997) با هدايت كوالف در اين رقابت ها حضور دارند.
در بخش مردان پرهام مقصودلو با درجه بين المللي (2576)، احسان قائم مقامي(2570)، شاهين لرپري زنگنه (2478)، عليرضا فيروزجا(2464) و آرين غلامي(2461) با سرمربيگري «ايوان سوكولوف» به المپياد اعزام شدند.
در دوره قبل رقابت هاي المپياد جهاني شطرنج در شهر ترامسوي نروژ با قهرماني چين در بخش آزاد مردان و قهرماني روسيه در بخش بانوان به پايان رسيد.
تيم ملي شطرنج مردان ايران هم در چهل و يكمين دوره المپياد جهاني شطرنج در جايگاه چهل و هشتم و زنان ايران در مكان بيستم قرار گرفتند.
اين رقابت ها تا 23 شهريورماه ادامه دارد و تيم برنده در بخش آزاد كاپ هميلتن - راسل و تيم برنده بخش بانوان كاپ ورامنچيك را دريافت خواهند كرد.
ورزشي**9250** 1701
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش