۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۱۲
کد خبر: 82219579
T T
۰ نفر
سردار دهقان: بیش از 3 هزار شركت توانمند با وزارت دفاع همكاری دارند

تهران-ایرنا- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:‌ بیش از سه هزار شركت توانمند صنعتی ، تحقیقاتی و دانش بنیان با این وزارتخانه همكاری دارند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در دومین همایش شبكه همكاران وزارت دفاع به تبیین جایگاه و نقش شركت های صنعتی ، تحقیقاتی و دانش بنیان در توانمند سازی صنایع دفاعی و تقویت بنیه دفاعی كشور پرداخت.
دهقان افزود: امروز مفتخریم كه فرمانده معظم كل قوا، وزارت دفاع را به عنوان نمونه بارز همكاری صنعت و دانشگاه می شناسند و بر این نكته تأكید دارند كه از عوامل برجسته پیشرفت صنایع دفاعی كشور ارتباط بخش دفاع با دانشگاه و شركت های دانش بنیان است.
وی از شبكه همكاران وزارت دفاع به عنوان رزمندگانی یاد كرد كه با كار جهادی و نقش آفرینی در ارتقای قدرت دفاعی ،اقتدار و امنیت ملی را استحكام می بخشند.
وزیر دفاع، تبیین سیاست های وزارت دفاع در خصوص شبكه همكاران ، هم افزایی تعامل موثر با شركت های همكار، شناسایی دغدغه های تأمین كنندگان در همكاری با وزارت دفاع و تجلیل از شركت های برتر را از مهم ترین اهداف برگزاری دومین همایش شبكه همكاران وزارت دفاع برشمرد.
دهقان تصریح كرد:مجموعه وزارت دفاع و شبكه همكاران باید به شكلی تعامل و همكاری كنند كه به عنوان مجموعه ای واحد سیاست ها و اهداف نظام را در این حوزه راهبردی به طور كامل و جامع محقق كنند.
وزیر دفاع با بیان اینكه شركت های صنعتی، تحقیقاتی و دانش بنیان فعال در شبكه همكاران وزارت دفاع می بایست به عنوان زنجیره های متصل به هم بالاترین نیازهای بخش دفاع را در كمترین بازه زمانی تأمین كنند تأكید كرد:این روند را باید به شكلی سامان دهیم كه منجر به ایجاد برندهایی شود تا بتوانیم با آن در بازارهای جهانی رقابت كنیم.
سردار دهقان، سرریز دانش و فناوری در صنعت دفاعی به سایر بخش های كشور برای كمك به توسعه ملی را از راهبردهای مهم وزارت دفاع برشمرد و گفت: شبكه همكاران وزارت دفاع در این زمینه می توانند نقش بسیار ممتازی را ایفاء كنند.
وی با اشاره به اینكه بهره برداری موثر از ظرفیت، توان ، تجربه و تخصص دانشگاه ها و شركت های دانش بنیان از مطالبات جدی فرماندهی معظم كل قوا است، تأكید كرد: مناسبات ما براساس مدل راهبردی بلند مدت، هدف دار و بر پایه اعتماد متقابل به شكلی كه باید همواره همكار و همپای هم باشیم، تعریف شود و این رویكرد می تواند حركت ما را به سوی ایجاد شبكه همكاران توانمند، پویا و پایدار شتاب بخشد.
وزیر دفاع از همكاری و تلاش جهادی مجموعه عظیم شبكه همكاران وزارت دفاع كه با وجود محدودیت ها و موانع پیش رو در عرصه مهم و راهبردی صنعت دفاعی قدم گذاشته اند تشكر و قدردانی كرد.
براساس این گزارش ، نمایندگان شركت های دانش بنیان درهمایش شبكه همكاران وزارت دفاع ، دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون نحوه تعامل با وزارت دفاع و رفع موانع و مشكلات موجود ارایه كردند.
در این همایش از شركت های برتر همكار با وزارت دفاع با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
اجتمام**1933**1776

سرخط اخبار سیاست