۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۴۷
کد خبر: 82212950
T T
۰ نفر

قاچاقچي چوب در آمل دستگير شد

۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۴۷
کد خبر: 82212950
قاچاقچي چوب در آمل دستگير شد

ساري- ايرنا- فرمانده انتظامي شهرستان آمل گفت: ماموران انتظامي يك نيسان حامل چوب آلات جنگلي را با 2 تن بارقاچاق از يك فرد توقيف كردند.

سرهنگ ' ولي الله گنجيان مقدم'روزپنحشنبه به خبرنگار ايرنا افزود: ماموران انتظامي فرماندهي امل هنگام گشت‌زني در سطح حوزه استحفاظي اين شهرستان، به يك دستگاه وانت نيسان حامل چوب مظنون شده و آن را متوقف كردند.
وي اضافه كرد: ماموران در بازرسي از اين نيسان 2 تن چوب از گونه هاي با ارزش توسكا جنگلي را كه قاچاق وقصد خروج از اين شهرستان را داشت، كشف و ضبط كردند.
فرمانده انتظامي آمل ادامه داد: اين قاچاقچي چوب آلات جنگلي قصد داشت، از مسيرهاي جنگلي منتهي به شهر چوب آلات جنگلي را ازجاده هراز به استان تهران خارج كند كه با هوشياري ماموران جنگل باني منابع طبيعي آمل شناسايي ودستگيرشد.
سرهنگ گنجيان مقدم افزود: براي متهم قاچاق چوب، پرونده قضايي تشكيل و براي سير مراحل قانوني تحويل دادگستري شهرستان شد.
وي، با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلي به تاراج بردن منابع ملي كشور بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، گفت: مي بايست اين فرهنگ سازي با همكاري تمام سازمان هاي دخيل، رسانه هاي جمعي، مدارس و خانواده ها از كودكان شروع شود تا حفاظت از منابع طبيعي و عوامل زيست محيطي به عنوان يك اصل فرهنگي در بين مردم نهادينه شود
درحوزه استحفاظي شهرستان آمل حدود 220هزارهكتارجنگل ومرتع وجود دارد.
ك/7327/1899

سرخط اخبار استان‌ها