۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲
کد خبر: 82186078
T T
۰ نفر
انیمیشن استریپی فینالیست جشنواره سیستم های اجتماعی شد

تهران- ایرنا- انیمیشن «استریپی» به كارگردانی بابك و بهنود نكویی به فینال جشنواره فیلم سیستم های اجتماعی/ Social Machinery Film Festival / ایتالیا راه یافت.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از استودیو گنبد كبود، انیمیشن «استری‍پی» جزو 72 اثر راه یافته به فینال جشنواره فیلم سیستم های اجتماعی است كه از میان 154 اثر منتخب این جشنواره از 1350 فیلم ارسالی در 30 رشته انتخاب شده‌اند.
این جشنواره آثاری را انتخاب و معرفی می‌كند كه در توسعه و پیشرفت صوتی و تصویری صنعت فیلم سازی موثر بوده‌اند.
مراسم اختتامیه و معرفی برترین آثار این جشنواره در 30 رشته اول سپتامبر (11 شهریور) برگزار می شود.
فیلم های منتخب نیز طی روزهای 29 تا31 ژوئیه (اول تا هشتم مرداد) در شهر آستیلیا ایتالیا به نمایش در آمده اند؛ ضمن اینكه نمایش فیلم ها در دیگر شهرهای ایتالیا تا روز اختتامیه ادامه خواهد داشت.
انیمیشن استریپی طی ماه‌های گذشته ضمن اكران در قالب مجموعه نمایش نمایش‌ها The Amination Show of shows در جشنواره‌هایی ازجمله كشورهای كلمبیا، بلغارستان، آمریكا و استرالیا حضور داشته است.
بابك نكویی درباره دعوت استریپی به این جشنواره‌ها گفت: برای حضور در برخی جشنواره ‌های بین‌المللی از جمله جشنواره North West Animation درخواست داده بودیم اما دیگر جشنواره‌ها برای شركت و نمایش استریپی دعوت نامه فرستاده‌اند.
بهنود نكویی نیز ضمن ابراز خرسندی از دریافت این دعوت‌نامه‌ها اظهار كرد: حضور در جشنواره‌ های مطرح بین‌المللی به خصوص جشنواره‌ فیلم سانفرانسیسكو به این معناست كه می‌توانیم در كنار آثار بهترین‌ و مطرح‌ترین انیمیشن‌سازان سراسر دنیا قرار بگیریم و توسط اساتید این رشته با دشوارترین معیارها قضاوت شویم.
استریپی كه در استودیو گنبد كبود، با تكنیك دو بعدی در 3 دقیقه و 35 ثانیه ساخته شده، پیش از این نیز موفقیت‌هایی به دست آورده كه از آن جمله می‌توان به حضور در بخش لیست بلند اسكار، منتخب CITIA در جشنواره انسی فرانسه به عنوان یك نمونه آموزشی برای كودكان فرانسوی و حضور در بخش پلی‌آف جشنواره انیموكته لهستان اشاره كرد.
استریپی (راه راه) بر اساس موسیقی كلاسیك «رقص‌ مجار شماره 5» اثر یوهانس برامس
(1897- 1833) ساخته شده و درباره كارگر یك كارخانه بزرگ است كه تصمیم می‌گیرد در كار ملال آور راه راه كردن بسته‌های كارخانه خلاقیتی ایجاد كند.
فراهنگ**9157**1027
۰ نفر