۹ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۰۳
کد خبر: 82169270
T T
۰ نفر
پوتين: روسيه و اسلووني با تجديد تاريخ مخالف هستند

بلگراد- ايرنا- رئيس جمهوري روسيه در مراسم صدمين سال ساخت كليساي كوچك در منطقه 'ورشيتسه' اسلووني توسط سربازهاي روسي در جنگ اول جهاني، گفت: روسيه و اسلووني بر اين باور هستند كه تجديد تاريخ غيرقابل قبول است و به تلاش براي هدف تقويت امنيت در اروپا ملحق مي شوند.

به گزارش ايرنا، 'ولاديمير پوتين' در حضور 'بروت پاهور' رئيس جمهوري اسلووني در اين مراسم از حكومت ليوبليانا، اعضاي جامعه دوستي اسلووني و روسيه و تمامي مردم اسلووني در حفظ تاريخ مشترك و خاطرات شهروندان روسي كه سرنوشت آنها به حوادث غم انگيز در اسلووني مربوط مي شود، قدرداني كرد.
رئيس جمهوري روسيه همچنين از آرمان صادقانه به منظور تقويت پايه هاي وحدت اروپا كه آينده اين قاره بايستي بر اصول آن ساخته شود، تشكر كرد.
رئيس جمهوري اسلووني نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه جنگ و صلح هميشه به تصميمات سياسي وابستگي دارند، ايده اينكه جنگ اجتناب ناپذير است را رد كرد و گفت: مسئوليت براي راه حل صلح آميز تمامي مسائل را مي پذيريم و خواهان صلح پايدار هستيم.
وي همچنين گفت كه حملات ناخردانه در فرانسه، آلمان، روسيه و ديگر كشورها موجب اضطراب شده و مساله تروريسم معاصر در بي رحم بودن، بي عقلاني و بي هدف بودن آن است.
وي تاكيد كرد كه بايد براي برقراري صلح و امنيت پايدار تلاش كرد.
پوتين در شهر ليوبليانا پايتخت اسلووني در مراسمي از مجسمه سربازان روسيه و شوروي سابق كه در قلمرو اسلووني در طي جنگ هاي اول و دوم جهاني كشته شدند، رونمايي كرد.
رئيس جمهوري روسيه كه همراه با چند وزير دولت اين كشور به اسلووني سفر كرده است با رئيس جمهوري و ديگر مقامات بلند پايه اين كشور در ليوبليانا در باره همكاري هاي تجاري، اقتصادي و همچنين در خصوص تحولات منطقه اي و جهاني گفت وگو و تبادل نظر كرد.
توسعه خطوط لوله گاز در اسلووني و مشاركت شركت هاي صنعت نفت و گاز روسيه در شبكه هاي خرده فروشي فرآورده هاي نفتي كه از چشم انداز همكاري هاي دو كشور به شمار مي روند نيز در نشست مقامات روسيه و اسلووني مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
اسلووني از آن دسته از كشورهاي اتحاديه اروپا (يونان، مجارستان و قبرس) است كه مخالف ادامه تحريم ها عليه روسيه است و آن را به زيان اتحاديه اروپا و اين كشور مي داند.
اسلووني نيز مانند يونان برخلاف دستورالعمل هاي اتحاديه اروپا، همكاري خود را با روسيه قطع نكرده و همواره سعي در گسترش روابط در ابعاد مختلف با روسيه دارد.
اسلووني منافع خود را در افزايش سطح روابطش با مسكو مي بيند و به همين دليل براي سومين بار پذيراي رييس جمهوري روسيه است.
اروپام**436** 3404
۰ نفر