۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۵
کد خبر: 82152235
T T
۰ نفر
حوزه عفاف و حجاب فراتر از موضوع پوشش است

همدان - ايرنا- مدير كل تبليغات اسلامي استان همدان گفت: حوزه عفاف و حجاب بسيار فراتر از موضوع پوشش است و پوشش ظاهري افراد تنها بخشي از آن است.

حجت الاسلام علي دشتكي روز يكشنبه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا افزود: حوزه عفاف و حجاب در برگيرنده موارد متعددي از جمله عفت در كلام، عفت رفتار، عفت در برخورد و عفت در بحث هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي است و در تمامي اين موارد آموزه هاي قرآني و سيره اهل بيت(ع) مبنا و محور است.
وي با بيان اينكه نظام تبليغي در تبيين اين موضوع كه حجاب و عفاف مختص عموم جامعه است كوتاهي كرده است گفت: عفت عمومي تنها مختص بانوان نيست و آقايان هم بايد رعايت عفاف و حجاب مطابق با عرف اجتماعي را مدنظر قرار دهند.
حجت الاسلام دشتكي با بيان اينكه اگر كسي عفاف و حجاب را تنها مختص بانوان بداند ظلم بزرگي در حق جامعه اسلامي كرده است گفت: به دليل نقش مهم بانوان در تربيت فردي و اجتماعي جامعه و جايگاه زنان در نگاه اسلامي بر حجاب بانوان تاكيد بيشتري شده است.
وي پرهيز از استفاده ابزاري از بانوان و نهادينه شدن آرامش روحي و رواني در جامعه را از بركات حفظ حجاب در جامعه دانست و گفت: رعايت حجاب و عفاف، استحكام بخش كانون خانواده ها است و اگر عفت و شرف انساني زير پا گذاشته شود استحكام خانواده ها از بين مي رود.
مدير كل تبليغات اسلامي استان همدان تاكيد كرد: ارتقاي سطح عزت زنان در جامعه در گرو التزام به حفظ حجاب و عفاف است و براي داشتن جامعه اي منسجم و استوار بايد به بحث حجاب و عفاف توجه جدي كرد.
حجت الاسلام دشتكي اضافه كرد: حجاب به عنوان يكي از احكام و حدود الهي، منافع مستكبران جهان را به مخاطره انداخته لذا صهيونيسم بين الملل و استكبار جهاني با ترويج بي بند و باري در جوامع اسلامي به دنبال حفظ منافع مالي و دستيابي به اهداف شوم خود هستند.
وي تاكيد كرد: دشمنان اسلام از تمامي ظرفيت هاي تبليغاتي براي ترويج بي بند و باري در بين مسلمانان استفاده مي كنند و برخي افراد نيز به دليل داشتن اطلاعات سطحي تحت تاثير قرار مي گيرند.
وي اظهار كرد: همه مسلمانان موظف به رعايت حجاب به عنوان يكي از احكام اسلامي هستند و دولت هاي اسلامي نيز بايد نسبت به اجراي دقيق آن نظارت داشته باشند.
20 تا 26 تير ماه هفته عفاف و حجاب نامگذاري شده است.
1181/6993

سرخط اخبار استان‌ها