۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۳۵
کد خبر: 82105793
T T
۰ نفر
پاكسازی محله هرندی متوقف نشده است/حضور 15 هزار معتاد متجاهر در تهران

تهران - ایرنا - معاون شهردار تهران از محله هرندی به عنوان زهكش آسیب های اجتماعی شهر تهران یاد كرد و گفت: طرح پاكسازی این محله از آسیب های اجتماعی متوقف نشده و ادامه دارد.

حجت الاسلام میثم امرودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طرح پاكسازی و بهبود وضعیت محله هرندی طرحی دو ساله در حوزه های عمرانی، خدمات شهری، اجتماعی، فرهنگی است كه توسط شهرداری تهران و با كمك 11 نهاد همچون قوه قضائیه و نیروی انتظامی آغاز شده و با كمك مردم ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینكه در حال حاضر وضعیت محله هرندی بسیار متفاوت از گذشته است، گفت: متاسفانه برخی كه پیش از پاكسازی به محله هرندی نرفته و اكنون به این محله رفته باشند با دیدن چند معتاد مدعی هستند كه محله هرندی بهبود نیافته در حالیكه شرایط فعلی این محله با سابق بسیار متفاوت شده است.
امرودی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در پاكسازی محله هرندی افزود: نیروی انتظامی در این حوزه خوب عمل كرده و خرده فروش های مواد مخدر در این محله جمع آوری شدند اما با این وجود در محله هرندی خانه های خرده فروش وجود دارد و تا زمانی كه عرضه باشد تقاضا هم هست.
معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینكه معتادان جمع آوری شده توسط نیروی انتظامی به كمپ ها و مراكزی كه شهرداری تهران اعلام كرده منتقل شدند، اظهار امیدواری كرد:با كمك 11 دستگاه متولی همچون قوه قضائیه و نیروی انتظامی وضعیت محله هرندی بهبود پیدا كرده و این محله به طور كامل پاكسازی شود.
وی با تاكید بر اینكه شهرداری تهران پاكسازی محله هرندی را رها نكرده، گفت: خوشبختانه در این حوزه مردم محله نیز به كمك شهرداری آماده و موتورسوارانی از اهالی محل، شب ها در شناسایی و جمع آوری معتادان به نیروی انتظامی یاری می رسانند.
امرودی درباره تبدیل كمپ شفق به مركز ترك اعتیاد مردان معتاد متجاهر نیز افزود: تعداد بانوان معتاد در سطح تهران 100 نفر بود كه طبق مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر به ریاست استاندار تهران و باتوجه به ظرفیت كمپ شفق تصمیم بر این شد كه زنان معتاد در كمپ كوچكتری نگهداری شوند.
وی گفت: براین اساس شهرداری تهران نیز سه كمپ را علاوه بر كمپی كه برای معتادان تحت درمان در شفق بود، برای نگهداری از زنان معتاد اجاره كرد كه مدیریت آن زیر نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر است.
امرودی با بیان اینكه برای نگهداری از زنان معتاد در كمپ هیچ مشكلی وجود ندارد و آنان را رها نكرده ایم،افزود: این زنان معتاد پس از ترك و گذراندن دوره های درمانی داوطلبانه به مراكز بهاران منتقل می شوند.

*حضور 15هزار معتاد متجاهر در تهران
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران با اشاره به حضور 15هزار معتاد متجاهر در پایتخت گفت: در مرحله اول طرح انضباظ شهری بیش از 4هزار و 500 نفر و در مرحله دوم بیش از یك هزار و 800 معتاد جذب و در كمپ ها و مراكز ترك اعتیاد اسكان داده شدند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره اجرای طرح اِبعاد و بازگرداندن معتادان شهرستانی گفت: این طرح در دستور كار قوه قضائیه است و تاكنون حكمی در این باره صادر نشده كه امیدواریم با مذاكرات انجام شده با مسئولان قوه قضائیه این طرح به زودی اجرا شود.
وی با اشاره به استقرار حدود 780 معتاد بهبودیافته در مراكز بهاران گفت: معتادان جمع آوری شده برای ترك به كمپ ها و مراكز ترك اعتیاد منتقل شدند و پس از گذراندن دوران ترك، پاكی 780 نفر توسط مددكاران تایید و آنان داوطلبانه به مراكز بهاران منتقل شدند.
محله هرندی در منطقه 12 شهر تهران محله ای است كه در چند سال اخیر با معضلات و آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، خرید و فروش مواد مخدر و كارتن خوابی دست و پنجه نرم می كند و شهرداری تهران و سایر دستگاه های انتظامی و امنیتی در تلاش هستند تا وضعیت این محله را بهبود ببخشند.
طرح انضباط شهری از سال گذشته با هماهنگی شهرداری تهران، نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی با هدف جمع آوری معتادان متجاهر كه از اقصی نقاط كشور در مناطق آسیب خیز شهر تهران همچون محله هرندی سكنی گزیده اند، با وجود اجرا در چند مرحله همچنان ادامه دارد.
تهرام/7245// 1625
۰ نفر