هيات مجلس شوراي اسلامي به شهداي مقاومت لبنان اداي احترام كرد

بيروت – ايرنا – هياتي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه براي شركت در مراسم هفتمين روز شهادت فرمانده و مجاهد بزرگ مقاومت « سيد مصطفي بدرالدين» معروف به « ذوالفقار» به بيروت سفر كرده است، با حضور در منزل شهيد بدرالدين وهمچنين روضه الشهيدين به اين شهيد و ديگر شهداي بزرگ مقاومت اسلامي لبنان اداي احترام كرد.

به گزارش ايرنا، هيات مجلس شوراي اسلامي متشكل از حجت الاسلام و المسلمين حسين سبحاني نيا نماينده مردم نيشابور و سيد باقر حسيني نماينده زابل، زهك و هيرمند كه عضوكميسيون امنيت ملي و سياست خارجي هستند، با حضور در منزل شهيد بدرالدين با مادر، برادران، همسر و فرزندان دختر و پسر اين شهيد ديدار و مراتب تسليت و تبريك نمايندگان ملت ايران در مجلس را به آنان ابلاغ كردند.
در ديدار با خانواده شهيد بدرالدين، پدر و همسر شهيد مغنيه نيز حضور داشتند.
سبحاني نيا و حسيني كه « محمد صادق فضلي» كاردار سفارت جمهوري اسلامي ايران در لبنان آنان را همراهي مي كرد همچنين با حضور در روضه الشهيدين در ضاحيه جنوبي بيروت با قرائت سوره فاتحه به مقام والاي شهيد بدرالدين و ديگر شهداي بزرگ مقاومت از جمله فرمانده شهيد عماد مغنيه(حاج رضوان)، « جهاد مغنيه» فرزند وي و « سيد هادي نصرالله» فرزند« سيدحسن نصرالله» دبيركل حزب الله اداي احترام كردند.
سبحاني نيا در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: از طرف نمايندگان ملت ايران در مجلس شوراي اسلامي حامل پيام تبريك و تسليت و ابراز همدردي و همبستگي با ملت لبنان و رهبران ، فرماندهان و رزمندگان مقاومت به ويژه « سيدحسن نصرالله» دبيركل حزب الله و خانواده شهيد بدرالدين و ديگر شهداي مقاومت اسلامي لبنان هستيم.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد: پيام حضور ما در لبنان ، تاكيدي بر ادامه همراهي و همگامي جمهوري اسلامي ايران با ملت و مقاومت سرافراز لبنان در مبارزه با دشمنان صهيونيستي و تروريسم تكفيري است.
وي خاطرنشان كرد : ايمان و اطمينان داريم تروريسم تكفيري و رژيم باطل و جعلي صهيونيستي كه با كمك نظام استكباري و آمريكا در منطقه شكل گرفته اند، به پايان عمر خود نزديك هستند و در گذشته هم ديده ايم كه همين خون پاك شهداي عزيز، ديكتاتورها و ظالمان در منطقه همچون صدام را از اريكه قدرت به خاك مذلت كشانده است.
سبحاني نيا تصريح كرد: اميدواريم مبارزه و پايداري رزمندگان مقاومت اسلامي در مقابل دشمنان صهيونيستي و تروريسم تكفيري به زودي به پيروزي كامل و نهائي منجر شود.
پيش از سفر هيات پارلماني ايران به لبنان، سردار « قاسم سليماني» فرمانده سپاه قدس و « حسين اميرعبداللهيان» معاون عربي و آفريقائي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران هم با حضور در منزل شهيد بدرالدين و روضه الشهيدين به مقام والاي اين شهيد و ديگر شهداي بزرگ مقاومت اداي احترام كرده بودند.
ذوالفقارحزب الله پنجشنبه شب گذشته در يك انفجار بزرگ در يك مقر حزب الله نزديك فرودگاه بين المللي دمشق به شهادت رسيد و حزب الله با صدور بيانيه اي علت اين انفجار را حمله توپخانه اي گروه هاي تروريستي مسلح موجود در منطقه اعلام كرد.
سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله قرار است عصر امروز جمعه در مراسم هفتمين روز شهادت مجاهد وفرمانده بزرگ مقاومت شهيد ذوالفقار سخنراني كند.
خاورم ** 1324

سرخط اخبار جهان