۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۲۷
کد خبر: 82078816
T T
۰ نفر
دونالد ترامپ برای آموختن سیاست خارجی دست به دامان كیسنجر می شود

نیویورك-ایرنا-ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ اعلام كرد كه نامزد جنجالی جمهوریخواهان كه تاكنون بخاطر بی اطلاعی ازسیاست خارجی مورد حملات شدیدی قرار گرفته است، فردا چهارشنبه با هنری كیسینجر مشاور امنیت ملی و وزیرخارجه اسبق آمریكا دیدار وگفتگو خواهدكرد.

به دنبال اظهارات جنجال برانگیز ترامپ در زمینه سیاست خارجی كه به بی اعتباری او در محافل حزبی و سیاسی این كشور منجر شد نامزد جنجالی حزب جمهوریخواه آمریكا درهفته های اخیر اعتراف كرده است كه از سیاست خارجی اطلاع چندانی ندارد و به همین دلیل تصمیم دارد در صورت پیروزی دراین انتخابات از شخصیت های سیاسی با تجربه وكار آزموده در دولت خود كمك بگیرد.
به گفته یكی از مشاوران ترامپ وی درهمین راستا تا كنون با هنری كسینجر مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه ریچارد نیكسون و جرالد فورد روسای جمهوری سابق آمریكا گفتگوهای تلفنی متعددی داشته است.
كیسینجر كه یكی از پرآوازه ترین سیاستمداران آمریكایی محسوب می شود درسال 1973 در شرایط جنجال بر انگیزی همراه با 'له داكتو' ژنرال و دیپلمات انقلابی ویتنام به دریافت جایزه صلح نوبل نائل شد.
اعطای این جایزه به كیسینجر سبب استعفای دو نفر از اعضای كمیته جایزه نوبل شد ودیپلمات ویتنامی نیز به دلیل آن كه او را همسنگ این سیاستمدار رسوای آمریكایی شناخته اند از قبول این جایزه خودداری كرد.
این سیاستمدار آمریكایی بر اساس اسناد و مدارك فاش شده در سال1973 در سرنگونی وقتل سالوادور آلنده رییس جمهور منتخب شیلی و كودتایی كه به روی كار آمدن ژنرال پینوشه در این كشور منجر شد نقش مستقیم داشته و سیاست های مغرضانه او به جنگ های خونینی در كامبوج، بنگلادش و تیمور شرقی منجر شد.
برخی محافل حقوقی و گروه های طرفدار حقوق بشر او را جنایتكار جنگی شناخته و تا كنون بارها خواستار محاكمه او در دادگاه های بین المللی شده اند.
اروپام-4-541**1565

سرخط اخبار جهان