۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۰۹
کد خبر: 82052916
T T
۰ نفر
انديشه مهدويت موجب تقويت وحدت امت اسلام مي شود

سنندج- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان كردستان گفت: انديشه مهدويت و ظهور موعود از اصول مشترك همه مسلمانان است كه در اصل آن اختلافي بين تشيع و تسنن نيست، موجب تقويت وحدت در بين امت اسلام مي شود كه اين وحدت منجر به شروع حركت و قيام يكپارچه و جهاني مستضعفين خواهد شد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني دفتر نماينده ولي فقيه در كردستان، آيت‌الله سيد محمد حسيني‌شاهرودي روز پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگي مراسمات نيمه شعبان اعتقاد به مهدويت و ظهور منجي در آخرالزمان را از موضوعات مورد اشتراك همه مكاتب الهي عنوان و اظهار كرد: اعتقاد به ظهور موعود، در همه اديان الهي مطرح بوده و عقيده مشترك همه آنها به شمار مي آيد.
وي گفت: همه اقوام و مذاهب به تناسب فرهنگ ديني خود به موعود آخرالزماني معتقد هستند و همه انبياء الهي آمدن منجي در آخرالزمان را بشارت داده اند.
نماينده ولي فقيه در كردستان گفت: انتظار يك موضوع فطري است و همه انسان ها ذاتا به دنبال عدالت هستند و در تلاش و به دنبال برقراري يك وضعيت ايده آل در جهان هستند.
وي به اهميت مساله ظهور موعود و منجي در آخرالزمان اشاره و خاطرنشان كرد: به دليل اهميت موضوع ظهور موعود و منجي در آخر الزمان، عده اي به دنبال سوء استفاده از اين موضوع بود و ادعاي منجي بودن نيز كرده اند و اعلام پروژه پايان تاريخ از سوي غربي ها در واقع با هدف ايجاد شبه و محو موضوع مهدويت بوده است.
آيت الله حسيني شاهرودي به تهاجمات فرهنگي دشمن در حوزه مهدويت اشاره و افزود: كتابها و پروژه هاي متعددي با هدف ايجاد شبهات و كمرنگ نمودن بحث مهدويت از سوي جبهه كفر كليد خورده و تاكنون بخش متعددي از هجمه هاي آنها با هدف تخريب و فراموشي ظهور منجي و موعود آخرالزمان انجام شده است.
وي به تحقيقات متعددي كه با موضوع مهدويت و ظهور منجي در آخرالزمان در اديان مختلف صورته گرفته اشاره كرد و گفت: بر طبق پژوهش هاي به عمل آمده در حوزه مهدويت همه پيروان اديان الهي به ظهور منجي در آخرالزمان اعتقاد دارند حتي جامعه مسيحيت در انتظار بازگشت عيسي ( ع) به عنوان موعود آخرالزمان هستند و بشارات كتب مقدس آنها اين انتظار را تشديد مي كند.
نماينده ولي فقيه در كردستان به شرايط ظهور حجت خدا در زمين اشاره كرد و گفت: يكي از شرايط ظهور حجت خداوند معرفت افزايي و بالا رفتن معرفت ديني در جامعه است كه اين مهم زمينه تغيرات و تحولات فراواني را بهمراه خواهد داشت.
وي به آياتي از قرآن اشاره كرد و افزود: دين اسلام كاملترين و جامع ترين دين آسماني است كه در آخرالزمان توسط مهدي موعود(عج) بر جهان حاكم مي شود و تسلط اسلام بر كل جهان موضوعي است كه به صراحت در قرآن بيان شده است.
آيت الله حسيني شاهرودي تلاش هاي دشمنان براي فراموش شدن انديشه مهدويت را از بارزترين نشانه هاي پذيرش ظهور موعود توسط دشمنان دانست و افزود: اعتقاد به ظهور منجي در آخرالزمان كه از اعتقادات مشترك بين همه اديان و خصوصا مسلمانان است همواره از سوي دشمنان مورد هجوم قرار گرفته و گروه هاي متعددي براي مطرح نشدن انديشه مهدوي تلاش فراواني داشته اند.
وي عدم اختلاف در اصل انديشه مهدويت بين مسلمانان را از اشتراكات مهم دانست و افزود: انديشه مهدويت و ظهور موعود از اصول مشترك همه مسلمانان است كه در اصل آن اختلافي بين تشيع و تسنن نيست، موجب تقويت وحدت در بين امت اسلام مي شود كه اين وحدت منجر به شروع حركت و قيام يكپارچه و جهاني مستضعفين خواهد.
نماينده ولي فقيه در استان كردستان به تبليغات گروه هاي تكفيري و وهابي براي تبليغ اسلام بدلي اشاره كرد و گفت: وهابيون، گروه هاي تكفيري و اسلام بدلي كه آنها تبليغ مي كنند در چهارچوب روشن مذاهب اسلامي پذيرفته شده نيست.
وي به تحولات كنوني دنياي اسلام و خصوصا تحولات جبهه كفر در خاورميانه و كشورهاي اسلامي اشاره و افزود: تحولات و تحركاتي كه اكنون براي تسلط بر كشورهاي اسلامي و خصوصا منطقه خاورميانه از سوي دشمنان مشاهده مي كنيم همه به دليل حقانيت مسئله مهدويت و ظهور مهدي موعود(عج) است.
آيت الله حسيني شاهرودي به اقدامات فرهنگي در خصوص ترويج فرهنگ مهدويت اشاره كرد و گفت: فرهنگ مهدوي كه فرهنگي همراه با آرامش، آسايش و رفاه است كه اگر در تمامي ابعاد زندگي افراد و جاري و ساري گردد آرامش را براي همه به همراه دارد و زمينه ظهور را فراهم مي كند.
وي به وظايف منتظرين و كسب آمادگي روحي و جسمي آنها اشاره كرد و افزود: در آخرالزمان به دليل گسترش ظلم يك مطالبه عمومي براي برقراري عدالت ايجاد مي شود و منتظرين بايد آمادگي روحي و جسمي را براي برقراري حكومت عدالت گستر و ياري موعودآخرالزمان در خود ايجاد كنند.
نماينده ولي فقيه در كردستان افزود: انتظار فرج بهترين عبادت ها است چون سازندگي دارد و براي ترويج فرهنگ مهدويت بايد معارف اهل بيت بازگو و روشنگري هايي در خصوص مهدويت داشته باشيم و فرهنگ مهدوي را در جامعه ترويج كنيم.
وي ادامه داد: در خصوص تبليغات محيطي در خصوص جشن هاي نيمه شعبان و همچنين تبين و ترويج بحث مهدويت از فضاي مجازي غافل نشويم و گفتمان هاي مهدويت را در شبكه هاي اجتماعي فعال و تقويت كنيم.
آيت الله حسيني شاهرودي افزود: مهدويت و فرهنگ انتظار جزء شعائر الهي ما است و همه مسلمانان بايد توجه بيشتري به آن داشته باشند است كه فصل ها زيبايي خاص خودرا به خوبي نشان دهند.
7246/1904
۰ نفر