۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۵۴
کد خبر: 82051341
T T
۰ نفر
سی وچهارمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی گلستان در گنبدكاووس آغاز شد

گنبدكاووس - ایرنا - سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوره اول و دوم و نیز فرهنگیان آقا و خانم استان گلستان در گنبدكاووس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، درمراسم افتتاحیه این مسابقات كه صبح روز چهارشنبه در دبیرستان دخترانه بصیرت گنبدكاووس برگزار شد، 728 دانش آموز دختر مقطع متوسطه دوره اول و دوم و 112 فرهنگی آقا و خانم از 14 شهرستان استان گلستان شركت دارند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گنبدكاووس در مراسم شروع این مسابقات با تبریك فرا رسیدن هفته معلم، گفت: سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر متوسطه و فرهنگیان استان گلستان طی امروز و فردا به میزبانی این شهرستان برگزار می شود.
سیدصالح رفعتی افزود: این مسابقات به صورت مجزا در دو واحد آموزشی گنبدكاووس شامل دبیرستان نمونه بصیرت ویژه دانش آموزان دختر و دبیرستان بقیه الله اعظم (عج) ویژه فرهنگیان برگزار می شود.
وی اضافه كرد: مسابقات دانش آموزی در 12 رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی قرآن، حفظ 5، 10 و 20 جزء و نیز كل قرآن، تفسیر قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احكام و انشاء نماز و مسابقات فرهنگیان نیز در چهار رشته قرائت قرآن، حفظ 10 جزء قرآن، نهج البلاغه و احكام برگزار می شود.
رفعتی همچنین با اشاره به فعالیت های قرآنی و فرهنگی این معاونت از كسب 58 رتبه برتر استانی درمسابقات قرآنی و فرهنگی از سوی دانش آموزان و فرهنگیان گنبدی درسال 94 خبر داد و تصریح كرد: گنبدكاووس همواره رتبه نخست استان گلستان در فعالیت های فرهنگی و قرآنی را دارد.
در این مراسم رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره كل آموزش و پرورش استان گلستان نیز گفت: سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه دوره اول و دوم با شركت یك هزار و 432 دانش آموز دختر و پسر در دو شهر گنبدكاووس و گرگان برگزار می شود.
وی افزود: در مسابقات دختران 536 دانش آموز و در مسابقات پسران 896 دانش آموز در 14 رشته قرآنی مسابقه می دهند كه مسابقات دختران طی امروز و فردا در گنبد و مسابقات پسران در روزهای 16 و 17 اردیبهشت در گرگان برگزار می شود.
وی افزود: با پایان مسابقات، 116 نفر از دانش آموزان برتر دختر و پسر به مرحله كشوری كه بعداز ماه مبارك رمضان در دو شهر همدان و مشهد مقدس برگزار می شود اعزام می شوند.
رئیس اداره قرآن ، عترت و نماز اداره كل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: گنبدكاووس امسال میزبان مسابقات قرآن ، عترت و نماز ویژه فرهنگیان استان نیز می باشد كه در این مسابقات 112 نفر از فرهنگیان آقا و خانم در چهار رشته فردا (پنجشنبه) به رقابت می پردازند.
حسینی اضافه كرد: هشت نفر از فرهنگیان برتر این مسابقات به مرحله كشوری كه هنوز مكان آن مشخص نشده است، اعزام می شوند.
وی برگزاری مسابقان قرآن و عترت را یكی از بسترهای مناسب برای تربیت اسلامی دانش آموزان ذكر كرد و گفت: در سطح كلان مسابقات قرآنی افراد زیر 18 سال توسط اداره كل آموزش و پرورش و بالاتر از 18 سال توسط اداره كل اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.
در آیین گشایش این مسابقات تعدای از مسئولین شهرستانی از جمله از ادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه حضور داشتند.
شهرستان گنبدكاووس با افزون بر 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است، از این تعداد حدود 60 هزار نفر دانش آموز هستند.
/3039/1860

سرخط اخبار استان‌ها