۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۳۳
کد خبر: 82042828
T T
۰ نفر
طرح استقرار صنوف در شهرك هاي صنعتي قزوين اجرا مي شود

قزوين-ايرنا- مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي قزوين گفت: طرح استقرار صنوف در شهرك ها و نواحي صنعتي استان اجرا مي شود.

به گزارش ايرنا، عبدالقهار ناصحي روز چهارشنبه در نشست ساماندهي اصناف در شهرك هاي صنعتي استان قزوين افزود: با بكارگيري ظرفيت هاي قوانين و مقررات شهركهاي صنعتي نسبت به ساماندهي اصناف استان برنامه ريزي و اقدام مي شود.
اين مسئول اظهاركرد: در راستاي اجراي هر چه بهتر سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي و برنامه هاي راهبردي و حمايت از توسعه بنگاههاي خرد، كوچك و متوسط و بهره برداري بهينه از امكانات و برنامه هاي حمايتي و فراهم نمودن زمينه هاي لازم براي ايجاد هم افزايي و تدوين برنامه هاي يكپارچه منسجم، طرح استقرار صنوف در شهركهاي صنعتي و يا ايجاد شهرك تخصصي صنفي در حال بررسي است.
وي اظهاركرد: در مرحله اول سعي بر اين است صنوفي كه قابليت استقرار در شهركها و نواحي صنعتي موجود را دارند در قالب استقرار در زون تخصصي صنفي و در صنوفي كه نياز استقرار در نزديكي شهرها را دارند با هماهنگي دستگاههاي اجرايي در قالب استقرار در شهرك صنفي جديد ساماندهي شوند.
ناصحي با اشاره به لزوم برخورداري اصناف مستعد از مزايايي مقررات شهركهاي صنعتي، اظهار داشت: تدوين برنامه هاي حمايتي از بنگاههاي كوچك، ايجاد امكانات لازم براي ساماندهي اصناف داراي اولويت در شهركها و نواحي صنعتي تخصصي، حمايت از واحدهاي صنفي در راستاي توسعه خدمات صنفي، حمايت از توسعه و اصلاح شبكه هاي توزيع، پيگيري پيوند اصناف با واحدهاي صنعتي در توسعه بازار و صادرات، حمايت از خوشه ها و شبكه كسب و كار، حمايت از مصرف كالاي توليد داخل از جمله اهداف و برنامه هاي اين طرح هست.
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان قزوين، فراهم كردن زمينه ها و زيرساخت هاي لازم براي ساماندهي و استقرار بنگاه هاي خرد، كوچك و متوسط صنفي داراي اولويت ( اصناف آلاينده، مزاحم، نيمه مزاحم ، مشاغل پر ترافيك، عمده فروش ها،فروشگاه هاي زنجيره اي، فروشگاهها و نمايشگاههاي بزرگ چند منظوره، فروشگاه هاي خودرو) در قالب شهرك ها و نواحي صنعتي را از برنامه هاي مورد حمايت سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران عنوان كرد.
وي يادآور شد: در اين راستا، تحقق تفاهم نامه في مابين شهركهاي صنعتي ايران، دبيرخانه هيات عالي نظارت بر سازمان هاي صنفي و اتاق اصناف ايران در حال پيگيري مي باشد.
استان قزوين داراي 12 شهرك و ناحيه صنعتي به بهره برداري رسيده است.
3013/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها