۱ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۴۶
کد خبر: 82008614
T T
۰ نفر
محدوديت هاي ترافيكي محورهاي خوزستان/كاهش 50 درصدي تصادفات در روزهاي پاياني 94

اهواز - ايرنا - سرپرست پليس راه خوزستان از كاهش 50 درصدي تصادفات در پنج روز پايان سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل آن خبر داد.

سرهنگ رضا دولتشاهي شامگاه يكشنبه در گفت وگو با ايرنا با بيان آغاز طرح نوروزي ايمني راه ها از 25 اسفند 94 ، گفت:با وجود گستردگي محورها و اوج ترافيك در پنج روز پايان سال 94، تصادفي در جاده هاي بين شهري استان خوزستان رخ نداد.
وي گفت:همزمان با آغاز طرح نوروزي ايمني راه ها زمان اعمال قانون جديد جرايم تخلفات رانندگي نيز آغاز شد و برخورد با تخلفات رانندگي به صورت محسوس و نامحسوس در جاده هاي استان در حال اجراست.
سرهنگ دولتشاهي همچنين از توقيف 250 خودروي متخلف داراي تخلفات حادثه ساز طي اين مدت خبر داد و افزود:رانندگان اين خودروها، ايمني جاده و مسافران را به خطر مي انداختند.
سرپرست پليس راه خوزستان سبقت غيرمجاز، تجاوز به چپ، سرعت غيرمجاز و مكالمه با تلفن همراه حين رانندگي را بيشتر تخلفات صورت گرفته دانست و اظهار كرد:رانندگاني كه نمره منفي 30 و بيشتر داشته يا خودروهايي كه 10 ميليون ريال جريمه داشته باشند، در پاسگاه ها و مبادي ورودي استان توقيف شدند.
سرهنگ دولتشاهي با بيان افزايش 15 درصدي برخورد با تخلفات رانندگي طي اين مدت، گفت:هدف پليس، برخورد با رانندگان پرخطر و افرادي است كه ايمني ديگر رانندگان را تهديد كنند.
وي در ادامه سخنانش با تاكيد بر كنترل و نظارت پليس بر ناوگان حمل و نقل عمومي به ويژه اتوبوس هاي بين شهري و نظارت بر تامين ايمني اين خودروها، گفت:سامانه پيامكي110120 براي رسيدگي به تخلفات رانندگان اتوبوس اعلام شده است و پليس راه نيز با متخلفان برخورد قانوني مي كند.
عضو كميته ايمني راه هاي استان همچنين در خصوص محدوديت هاي ترافيكي در محورهاي استان خوزستان نيز گفت:محدوديت ترافيكي در محورهاي انديمشك به پلدختر، ايذه به شهركرد و رامهرمز- بهبهان- گچساران تا ديروز شنبه براي تريلر و كاميون ها برقرار بود و محدوديت ترافيكي براي اين خودروها از 12 تا 14 فروردين مجددا برقرار مي شود.
سرهنگ دولتشاهي اضافه كرد:محدوديت ترافيكي براي محموله هاي اضطراري ترافيكي و تانكرهاي سوخت نيز براي روزهاي 8 و 9 و 10 فروردين برداشته شده كه در صورت لزوم اين محدوديت دوباره اعمال مي شود.
در خوزستان از مجموع 14 هزار كيلومتر راه، كمتر از يك هزار كيلومتر راه بزرگراهي و آزادراهي وجود دارد و بيشتر جاده ها دوطرفه است.
هم اكنون 12 دوربين كنترل نظارت تصويري، و 46 دستگاه تردد شمار در جاده هاي خوزستان وجود دارد.
7151/6125/ 3404
۰ نفر