۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۸:۱۶
کد خبر: 81980702
T T
۰ نفر
شركت پرشور اقلیت های دینی شیراز در انتخابات هفتم اسفند

شیراز- ایرنا- اقلیت های دینی شیراز متشكل از كلیمیان، زرتشتیان و ارامنه روز جمعه با حضور در چهار شعبه ویژه اخذ رای همگام با دیگر مردم در انتخابات مشاركت پرشور داشتند.

رئیس انجمن كلیمیان شیراز روز جمعه پس از شركت در انتخابات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: كلیمیان شیراز استقبال خوبی از انتخابات هفتم اسفند داشته اند و همگام با دیگر برادران هموطن خود در عرصه تعیین سرنوشت كشور حضور یافته اند.
جاوید خان داداش افزود: فرمایش امام خمینی (ره)مبنی بر اینكه ایرانیان یك ملت واحد هستند را نیك به یاد داریم و اینكه ایران متعلق به همه ایرانیان است و همه باید در ساختن این كشور مشاركت كنند.
وی اظهار كرد: با توجه به جمعیت یكهزار و 100 نفری كلیمیان در شیراز، دو شعبه اخذ رای در یك محل برای اخذ رای از كلیمیان درنظرگرفته شده است.
رئیس انجمن زرتشتیان شیراز نیز در حاشیه برگزاری انتخابات هفتم اسفند در دفتر این انجمن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: هرچند زرتشتیان شیراز جمعیت اندكی دارند اما حضور آنها در این دوره از انتخابات در ساعات آغازین رای گیری نسبت به دوره های قبل پررنگ تر و پرشورتر بود.
افلاطون سهرابی با قدردانی از تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی برای تامین امنیت انتخابات گفت: امیدواریم خروجی صندوق های رای در انتخابات، راه یافتن نمایندگانی به مجلس شورای اسلامی باشد كه از حقوق ملت و قانون اساسی كه خون بهای بسیاری برای آن داده شده است، دفاع كنند.
وی اظهار كرد: از حدود هشت هزار زرتشتی ساكن در ایران حدود 273 نفر ساكن شیراز هستند و از این تعداد حدود 93 نفر واجد شرایط قانونی شركت در انتخابات هستند.
رئیس انجمن ارامنه شیراز نیز پس از شركت در انتخابات هفتم اسفند به خبرنگار ایرنا گفت: ارامنه شیراز همواره مشاركت بالای 90 درصدی در انتخابات های مختلف دارند و حضور در انتخابات را یك وظیفه می دانند.
هرموند آراتونیان شمار ارامنه ساكن شیراز را 32 نفر عنوان كرد و افزود: انتخابات پیام واضح و شفافی از اتحاد و همبستگی مردم ایران به جهان مخابره می كند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه هفتم اسفند 94 در حال برگزاری است.
اقلیت های دینی ایران در مجلس شورای اسلامی پنج كرسی در اختیار دارند.
2027 / 7379/ 5054/1042
۰ نفر