۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۴۵
کد خبر: 81946565
T T
۰ نفر
ورزش براي بانوان امتياز نيست، حق است

تهران - ايرنا - معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بيان اينكه ورزش براي بانوان يك حق است نه امتياز، اظهار داشت: توسعه ورزش بانوان، هدف مشتركي است كه بايد با همدلي و همزباني براي رسيدن به آن گام‌هاي اساسي برداشت.

به گزارش ايرنا از وزارت ورزش و جوانان، رباب شهريان در آغاز نشست هم‌انديشي با نواب رئيس بانوان فدراسيون‌هاي ورزشي با اشاره به اهداف مورد نظر از برگزاري اين نشست، اظهار داشت: در تمام دستگاه‌هاي مختلف، واحدي به نام «تربيت‌بدني» وجود دارد؛ ضمن اينكه در فدراسيون‌ها، نواب‌رئيساني داريم كه متولي توسعه ورزش بانوان به حساب مي‌آيند. تعامل اين نهادها با يكديگر مي‌تواند در راستاي رسيدن به اهداف مورد نظر در ورزش بانوان كمك حال وزارت ورزش باشد.
وي با اشاره به تصويب اختصاص يك درصد از درآمد دستگاه‌ها به ورزش ادامه داد: اين موقعيت خوبي براي فعاليت بهتر و بيشتر در ورزش است؛ در اين نشست با هم‌انديشي مي‌توان به راهكارهاي خوبي براي فعاليت بهتر براي توسعه ورزش بانوان دست يافت.
شهريان با تاكيد بر اينكه موضوع ورزش كاركنان دولت بحث مهمي است، خاطرنشان كرد: زنان كارمند يكي از اقشار آسيب‌پذير جامعه به حساب مي‌آيند، ولي بعد از دوران بازنشستگي، دچار عوارضي مي‌شوند كه جبران‌ناپذير است.
به گفته وي، سياست‌هايي كه شهيندخت مولاوردي معاون امور زنان رييس جمهوري در مورد زنان كارمند و توجه به مشكلات و معضلات آنها پيش گرفته است؛ يكي ديگر از دلايل برگزاري اين نشست است.
معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با يادآوري اينكه اواخر اسفندماه مصادف با شهادت حضرت فاطمه (س) است و 11 فروردين نيز سالروز ميلاد ايشان مي‌باشد، گفت: فاصله بين اين دو مناسبت، مصادف با ايام نوروزي و تعطيلي است كه نمي‌توان فعاليت‌هاي زيادي در آن داشت؛ بنابراين وزارت ورزش و جوانان 14 تا 18 فروردين ماه را به عنوان هفته گراميداشت زن در نظر گرفته كه براي آن و در تعامل با دستگاه‌هاي مختلف، برنامه‌هاي زيادي خواهيم داشت.
وي ادامه داد: در همه جا عامل انساني، بزرگترين شرط براي موفقيت است؛ اين در حالي است كه 60 درصد فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌هاي ايران، بانوان هستند و بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي شود كه بتوان از حضور اين افراد بيشترين بهره‌برداري را در ورزش داشت.
وي در اين رابطه ادامه داد: در نشست ديروز و در بين تمام افرادي كه به نمايندگي از ادارات كل ورزش و جوانان استان‌ها شركت كرده‌ بودند، يك خانم هم حضور نداشت؛ به همين دليل از افراد شركت‌كننده خواستم با نواب‌ رئيس بانوان خود همكاري بيشتري داشته باشند؛ خوشبختانه وزير ورزش نيز طي صحبت‌هايي كه داشتند، براي تركيب ورزش بانوان، به اين صحبت من استناد كردند.
معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بيان اينكه دولت تدبير و اميد حمايت زيادي از ورزش بانوان دارد، خاطرنشان كرد: رئيس‌جمهوري چندي پيش در يكي از نشست‌هاي هيات دولت، از واژه «رفع تبيض» براي تاكيد بر جايگاه بانوان و برابر دانستن آن با ورزش مردان استفاده كرد.
شهريان در ادامه صحبت‌هاي خود با تاكيد بر اينكه توسعه ورزش بانوان، هدف مشترك است كه بايد با همدلي و همزباني براي رسيدن به آن گام‌هاي اساسي برداشت، گفت: در دولت تدبير و اميد 41 كرسي بين‌المللي از سوي بانوان كسب شده كه اين حكايت از درايت و توانمندي ورزش بانوان ايران است.
اين مقام مسئول در وزارت ورزش با تاكيد بر اينكه سازمان ملل نهادي تخصصي به نام «يونسكو» دارد، گفت: در يونسكو چند هدف اصلي براي پيشبرد برنامه‌ها تعريف شده است كه در اين بين به بخش زنان و ورزش آنها هم توجه ويژه‌اي مي‌شود؛ ضمن اينكه توماس باخ به عنوان رئيس كميته بين‌المللي المپيك نيز از حضور زنان مسلمان در المپيك حمايت كرده و همه اين ها يعني اينكه بايد براي توسعه ورزش بانوان بيشتر و بهتر از قبل برنامه داشته باشيم.
ورزشي**9129**1379
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش