۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۲۸
کد خبر: 81940794
T T
۰ نفر
مصر حمله تروریستی به مسجد شیعیان عربستان را محكوم كرد

تهران-ایرنا- وزارت خارجه مصر با انتشار بیانیه ای، حمله تروریستی به یكی از مساجد شیعیان عربستان در استان الاحساء در شرق این كشور را شدیدا محكوم كرد.

به گزارش پایگاه خبری مصری الیوم السابع، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای، حمله انتحاری و تروریستی به مسجد امام رضا علیه السلام در شهر الاحساء عربستان را شدیدا محكوم و تاكید كرده كه هدف از چنین فعالیت هایی به وحشت انداختن مردم است.
وزارت خارجه مصر در ادامه به خانواده های قربانیان تسلیت گفته و از خداوند متعال شفای زخمی های این حمله تروریستی را خواستار شده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: مصر قاطعانه هرگونه عملیات تروریستی و خشونت را محكوم و رد می كند و خواستار تلاش های بین المللی برای از بین بردن تروریسم و منابع مالی و حامیان آن است.
از سوی دیگر الازهر نیز روز جمعه حمله تروریستی به مسجد امام رضا (ع) را در شرق عربستان به شدت محكوم كرد.
الازهر در بیانیه ای در این خصوص، این حملات را «كینه توزانه» توصیف و تاكید كرده كه چنین حملاتی كه حرمت خانه های خدا را نقض و مخدوش می كند، قبیح است و در ادامه برای قربانیان این حادثه رحمت الهی و برای زخمی های این حادثه شفای فوری مسئلت كرد.
وزارت كشور عربستان روز گذشته اعلام كرد كه شمار شهدای انفجار انتحاری در مسجد امام رضا (ع) در منطقه الاحساء واقع در شرق عربستان، به چهار نفر و شمار زخمی ها به 18 نفر افزایش یافته است.
منابع بیمارستانی در استان الاحساء شمار مجروحان این اقدام تروریستی را 36 نفر اعلام كرده اند.
شاهدان عینی در منطقه گفتند، پس از وقوع یك انفجار در مسجد امام رضا (ع) در منطقه محاسن، تروریست ها اقدام به شلیك گلوله به سمت مسجد كردند.
خاورم **2041**1275
۰ نفر

سرخط اخبار جهان