۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۲۳
کد خبر: 81931890
T T
۰ نفر
دستگيري عاملان آدم ربايي 50 ميليارد ريالي پايتخت در كمتر از 72 ساعت

تهران- ايرنا- مركز اطلاع رساني پليس آگاهي تهران بزرگ از شناسايي و دستگيري عاملان ربودن پسر 16 ساله اي كه درخواست 50 ميليارد ريال براي ازادي وي كرده بودند، در كمتر از 72 ساعت خبر داد.

به گزارش روز شنبه ايرنا از مركز اطلاع رساني پليس آگاهي تهران بزرگ، بيست و هشتم دي ماه امسال فردي با مراجعه به كلانتري 150 تهرانسر اعلام كرد كه شخص ناشناسي در تماس تلفني مدعي شده كه پسرش علي (16 ساله) را ربوده و براي آزادي وي مبلغ 50 ميليارد ريال پول طلب كرده است.
با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع آدم ربايي و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه 27 تهران ، پرونده براي رسيدگي در اختيار اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
* اظهارات شاكي: شاكي پرونده ( پدر علي) كه در زمينه خريد و فروش لوازم آشپزخانه فعاليت دارد به كارآگاهان گفت: مدرسه پسرم حوالي ميدان آزادي است و هر روز حدود ساعت 15 به خانه برمي گردد اما در تاريخ 28 دي ماه برخلاف هر روز به خانه مراجعت نكرد.
وي افزود: در ساعت 16 و 30 دقيقه فرد ناشناسي تماس گرفت و مدعي شد كه پسرم را دزديده و در قبال آزادي وي خواستار پرداخت مبلغ 50 ميليارد ريال شد و دو روز نيز براي پرداخت اين مبلغ به من مهلت داد.
*رهايي گروگان در كمتر از 72 ساعت؛ با توجه به حساسيت موضوع، بلافاصله تحقيقات و اقدامات پليسي جهت شناسايي، دستگيري ربايندگان و رهايي علي آغاز شد و كارآگاهان در تحقيقات از بستگان و اطرافيان شاكي موفق به شناسايي يكي از بستگان وي بنام «ابراهيم . س» ( 34 ساله ) شدند كه به تازگي از زندان آزاد شده بود.
بررسي سوابق ابراهيم نشان داد كه او بارها به اتهام ارتكاب جرايم مختلف ضرب و جرح عمدي، كلاهبرداري ، ايراد صدمه عمد بدني و صدور چك بلامحل دستگير و روانه زندان شده است.
با توجه به تحقيقات به عمل آمده از هم كلاسي هاي علي كه او را در روز ربايش در حال سوار شدن به يك دستگاه خودرو سمند سفيد رنگ ديده و مطابقت مشخصات ظاهري اين خودرو با خودرو سواري ابراهيم ، بررسي فرضيه نقش و مشاركت ابراهيم در آدم ربايي در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.
در ساعت 13 و 30 دقيقه روز اول بهمن، ابراهيم در شهرك وليعصر، سوار بر يك دستگاه خودرو سواري سمند سفيد رنگ دستگير و در بازرسي از خودرو نيز يك قبضه سلاح كمري به همراه گلوله هاي جنگي كشف
و ضبط شد.
ابراهيم در اظهارات اوليه منكر هرگونه اطلاع از موضوع آدم ربايي شد، اما در ادامه تحقيقات به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: از چند ماه پيش ويلايي را در شهرستان اسلامشهر – منطقه فردوس اجاره كرده و در حال حاضر علي (نوجوان ربوده شده) به همراه دو نگهبان ( همدستان ابراهيم ) در آنجا نگهداري مي شود.
با شناسايي مخفيگاه ربايندگان، بلافاصله چند تيم عملياتي از كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ به شهرستان اسلامشهر رفته و ساعت 17 همان روز(اول بهمن)، نوجوان ربوده شده آزاد و دو متهم ديگر پرونده بنام هاي مهدي ( 29 ساله ) و امير ( 35 ساله ) دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آنها بيش از 200 عدد فشنگ جنگي متعلق به سلاح كشف شده از متهم اصلي پرونده كشف شد.
*اظهارات متهمان؛ مهدي و امير پس از دستگيري، در اعترافات خود عنوان كردند: در دوران حبس خود در زندان با ابراهيم آشنا و پس از مدتي وي به ما پيشنهاد ربودن پسر يكي از بستگانش را داد و مدعي شد كه اين خانواده به دليل تمكن مالي حاضر به پرداخت چند ميليارد ريال وجه نقد براي آزادي پسر نوجوان هستند.
اين دو متهم در مورد روز ربايش نيز گفتند كه مقابل مدرسه علي منتظر بوديم تا وي خارج شود، ابراهيم راننده بود و صورتش را پوشانده بود تا شناسايي نشود و پس از اينكه علي به عنوان مسافر سوار ماشين شد، دست و پا و چشمانش را بستيم و به طرف ويلاي ابراهيم راه افتاديم، طي اين مدت نيز تماس ها توسط ما دو نفر انجام برقرار مي شد.
ابراهيم ( متهم اصلي پرونده ) با تأييد اظهارات دو متهم ديگر پرونده، در اعترافاتش به كارآگاهان گفت: پيشنهاد آدم ربايي توسط مهدي و امير مطرح شد اما علي و خانواده اش را من معرفي كردم.
سردار عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام خبر كشف 100 در صدي پرونده هاي آدم ربايي در پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: در طي چند سال گذشته در هيچكدام از پرونده هاي آدم ربايي رسيدگي شده در پليس آگاهي تهران بزرگ، حتي ريالي به ربايندگان پرداخت نشده و در تمامي پرونده هاي آدم ربايي افراد ربوده شده آزاد و متهمان آنها دستگير و روانه زندان شدند.
سردار محمديان افزود: هر سه متهم پرونده با صدور قرار قانوني و جهت انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارند.
تهرام/281// 1625
۰ نفر