۲۴ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۱۹
کد خبر: 81920592
T T
۰ نفر
چینی‌‌ها به بندر «پیرایوس» یونان چشم دوخته اند

پكن - ایرنا - چین درصدد دستیابی به بندری در یونان است كه به این كشور امكان می دهد یك مركز پشتیبانی برای صادرات به اروپا در اختیار داشته باشد.

به گزارش ایرنا، چینی ها مدتی است به بندر «پیرایوس» یونان چشم دوخته اند تا بلكه از این طریق، پشتیبانی مطلوب و مناسب برای صادرات خود به اروپا در اختیار داشته باشند.
در صورتی كه چین بتواند سهام این بندر را از آن خود كند این كشور یك مركز لجستیك برای حمایت از صادرات خود به كل منطقه اروپا ایجاد كرده است.
برای این كشور كه سال گذشته میلادی (2015) كاهش زیادی در بخش صادرات را تجربه كرده است، دستیابی به این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است.
بررسی ها نشان می دهد شركت «كاسكو» بزرگترین شركت كشتیرانی چین خواستار خرید بخش اعظم سهام این بندر شده است.
شركت كشتیرانی بزرگ چین برای انجام این معامله مبلغی در حدود 700 میلیون یورو پیشنهاد كرده است كه به این شركت امكان می دهد 67 درصد از سهام بندر را در اختیار بگیرد.
قرار است نزدیك به 350 میلیون یورو از این مبلغ در مدت پنج سال در قالب سرمایه گذاری طرح های زیرساختی در اختیار یونان قرار گذاشته شود.
روزنامه «مردم» ارگان حزب حاكم چین می نویسد كه شركت «كاسكو» تنها شركت در جهان است كه در زمان حاضر چنین برنامه ای دارد.
این نشریه می نویسد كه میلیون ها یورو پول نقد در اختیار یونانی‎ها قرار می گیرد كه مشكلات فراوان مالی دارد و چین هم به یك بندر لجستیك به عنوان مركز صادرات به اروپا دست می یابد.
شركت «هلنیك» یونان كه سهام این بندر را در اختیار دارد حاضر به افشای رقم قرارداد نشده اما به «كاسكو» چین فرصت داده است تا یك هفته پیشنهادهای خود را ارائه كند.
اگر چین بتواند سهام این بندر را از آن خود كند بسیاری از كالاهای چینی پس از ورود به این بندر با قطار به اروپای شرقی حمل می شود.
آساق**231**1597

سرخط اخبار جهان