۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۲۴
کد خبر: 81915736
T T
۰ نفر
بازديد مشاور وزير راه و شهرسازي از عمليات احداث كمربندي بابل

ساري - ايرنا - مشاور وزير راه و شهرسازي به همراه مديركل راه و شهرسازي مازندران و جمعي از مسؤلين ذيربط از اجراي عمليات احداث كمربندي بابل بازديد عنوان نمود.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران مرتضي باقري روز يكشنبه در اين بازديد ضمن اعلام تاكيد ويژه مقام عالي وزارت در خصوص ارتقا و ايمن سازي محورهاي كشور خاطر نشان ساخت: اقبال و استقبال عموم كاربران جاده اي براي تردد از سطح محورهاي مازندران بالاست ، از اين رو اميدواريم با برنامه ريزي و تلاش مضاعف بتوانيم سرعت قابل توجهي در روند اجرايي اين پروژه داشته باشيم.
وي مهمترين مشكل مازندران را در بخش توسعه شبكه راهها ، تملك اراضي دانست و افزود: اراضي مازندران به دليل شرايط جغرافيايي و اجتماعي بسيار با ارزش بوده و اين مسئله با وجود كمبود اعتبار جهت خريد اراضي ، ما را براي توسعه شبكه راههاي استان دچار مشكل كرده است.
باقري با بيان اين مطلب كه تعريض و ارتقاي جاده هاي مازندران نيازمند عزم ملي است ، اظهار داشت : نمايندگان مردم استان در مجلس با تلاش مضاعف براي تامين اعتبار استان در مجلس شوراي اسلامي بكوشند.
مشاور وزير راه و شهرسازي از پروژه احداث كمربندي بابل به عنوان يكي از پروژه هاي مهم و حياتي اين شهرستان ياد كرد و اظهار داشت : در طول سال گذشته و امسال پروژه از پيشرفت بالايي در اجراي عمليات اجرايي برخوردار بوده است.
وي ادامه داد : با توجه به شرايط ترافيكي و جاده اي در بابل ، اتمام اين پروژه كمك شاياني به تسهيل امر تردد مي كند.
باقري تصريح نمود : با توجه به قرارگرفتن پروژه هاي كمربندي شهرهاي استان از جمله ساري ، نور ، بابلسر ، محمود آباد ، فريدونكنار و ... در يك رديف اعتباري ، پروژه هاي ياد شده دچار محدوديت و چالش هاي اعتباري مي باشند.
گفتني است مشاور وزير راه وشهرسازي علاوه بر بازديد پروژه مذكور ، از عمليات احداث كمربندي شمال غربي شهرستان ساري و ساخت پل در محورهاي روستايي ' اميرده' و ' گردرودبار' شهرستان بابل نيز بازديد كرد.
كلنگ كمربندي جنوبي بابل تقريبا 13 سال پيش به دليل ترافيك سنگين اتومبيل هاي ورودي به شهر بابل بر زمين زده شد ولي تاكنون بدليل نداشتن اعتبار كافي به بهره برداري نرسيد.
اين كمربندي از مسير جاده بابل به آمل، شهيد صالحي و گنج افروز گذشته و درجاده بابل به قائم شهر و در روستاي هتكه پشت به طول 16.5 كيلومتر به پايان مي رسد..
عمليات اجرايي طرح كمربندي جنوبي بابل از سال 84 به طور جدي آغاز شده و با فعاليت 6 پيمانكار، اكنون حدود 60 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
تاكنون يك هزار ميليارد ريال براي احداث كمربندي جنوبي بابل هزينه شده است كه ميزان اراضي و بناهاي آزاد شده در مسير كمربندي 72 هكتار بوده كه براي تملك اين زمين ها 130 ميلياردريال پرداخت شده است.
6097

سرخط اخبار استان‌ها