۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۲۸
کد خبر: 81888641
T T
۰ نفر
وزير راه: بيش از 1500 گروه راهداري در 600 راهدارخانه كشور مستقر هستند

تهران - ايرنا - وزير راه و شهرسازي گفت: يكهزار و 533 گروه راهداري در زمستان امسال در 600 راهدارخانه كشور مستقر هستند.

‌به گزارش ايرنا، عباس آخوندي عصر دوشنبه در راهدارخانه 'مبارك آباد' در محور هراز در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در اين قالب 15 هزار نفر راهدار در جاده‌هاي كشور مسغول خدمات رساني به مسافران هستند.
وي كه با حضور در اين راهدارخانه، به بررسي فعاليت راهداران پرداخته بود، افزود: امشب به مناسبت شب يلدا به پاس زحمات راهداران كه در سرماي سخت و بوران راه ها و جاده ها به مردم خدمات رساني مي كنند، در جمع اين قشر پرتلاش حضور يافته ايم.
وي در اين بازديد ضمن تشكر از زحمات راهداران، به وجود 217 هزار كيلومتر راه در كشور اشاره كرد و گفت: از اين رقم 34 هزار كيلومتر را بزرگراه، آزادراه و راه هاي اصلي با 75 درصد ترافيك جاده‌اي تشكيل مي‌دهد.
وزير راه و شهرسازي از راه‌ها‌ به عنوان ثروتي بزرگ ياد و بيان كرد: براي آنكه بتوانيم همواره راه هاي استاندارد داشته باشيم بايد سالانه هشتاد هزار ميليارد ريال اعتبار در اين بخش هزينه كنيم تا اين ثروت كه متعلق به مردم ايران است، حفظ شود.
آخوندي با اشاره به رشد 30 درصدي بودجه سازمان راهداري نسبت به سال گذشته، افزود: با وجود كمبود بودجه از ابتداي تشكيل دولت تدبير و اميد، امسال 25 هزار ميليارد ريال اعتبار به سازمان راهداري تخصيص يافت.
وي با بيان اينكه سال گذشته 10 ميليون تن روكش آسفالت در راه ها صورت گرفته، افزود: در 9 ماه امسال نيز 8.3 ميليون تن روكش آسفالت انجام شده كه نسبت به 9 ماه سال گذشته شاهد خدمات بهتري در حوزه بهبود راه ها هستيم.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اهميت پل ها در جاده هاي كشور، گفت: پل ها نقش بسيار مهمي در نگهداري و توسعه راه ها دارند كه با توجه به وجود آبراه ها و مسير سيل، همكاري با سازمان مديريت بحران در راستاي مرمت و بهسازي پل ها صورت گرفته است.
راهدارخانه مبارك آباد نخستين راهدارخانه در كشور است كه به نيروي برق خورشيدي مجهز شده و امكانات اسكان اضطراري مسافران را دارد.
تهرام/7246/1348/5132
۰ نفر