۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۲
کد خبر: 81867610
T T
۰ نفر

كلاهبردار ميلياردي مسكن در بوكان دستگير شد

۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۲
کد خبر: 81867610
كلاهبردار ميلياردي مسكن در بوكان دستگير شد

مهاباد- ايرنا- فرمانده انتظامي بوكان گفت: فردي كه به بهانه تهيه مسكن اقدام به كلاهبرداري 172 ميليارد و 500 ميليون ريالي در اين شهرستان كرده بود، توسط پليس شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ بهزاد بندريان روز يكشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در پي شكايت چند نفر از مالبختگان به پليس آگاهي بوكان مبني بر خريد واحدهاي آپارتماني تحت عنوان مسكن مهر و مبالغي كه از آنان كلاهبرداري شده بود ، رسيدگي به موضوع در دستور كار ماموران پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.
وي اظهار كرد: با شروع تحقيقات اوليه توسط ماموران آگاهي و دريافت اظهارات شاكيان و فعاليت هاي اطلاعاتي، ماموران موفق به شناسايي و دستگيري متهم فراري با هويت معلوم در اين شهرستان شدند.
سرهنگ بندريان با بيان اينكه اين فرد از يكصد نفر كلاهبرداري كرده است، افزود: اين فرد كلاهبردار در مرحله نخست با ثبت نام از 75 نفر، از هر كدام مبلغ 230 ميليون ريال دريافت كرده بود و طبق تعهد مي بايست دو سال پيش واحدهاي مسكوني را به متقاضيان واگذار مي كرد كه نه تنها واحدها را واگذار نكرده بلكه به صورت نيمه تمام به حال خود رها كرده است.
وي ادامه داد: در يك فقره كلاهبرداري ديگر اين فرد از تعداد 25 نفر ديگر نيز ثبت نام به عمل آورده و از هر كدام نيز مبلغ 400 تا 500 ميليون ريال پول در ازاي احداث آپارتمان دريافت كرده بود.
فرمانده انتظامي بوكان اضافه كرد: دريافت تمامي اين مبالغ مي بايست در سامانه مسكن مهر ثبت و در فهرست اداره راه و شهرسازي ثبت مي شد، كه اين اقدام انجام نشده بود.
وي افزود: متهم دستگير شده با تشكيل پرونده مقدماتي جهت ادامه مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.
فرمانده انتظامي بوكان در خصوص گرفتار نشدن مردم در دام افراد سودجو كه در زمينه خريد و فروش ملك و ساختمان فعاليت دارند، اظهار كرد: شهروندان قبل از اقدام به خريد خانه و پيش خريد واحد‌هاي مسكوني براي جلوگيري از هرگونه كلاهبرداري افراد سودجو از كارشناسان شهرداري مناطق و سازمان هاي ذيربط اقدام به گرفتن استعلام كنند.
شهرستان بوكان يكي از شهرهاي جنوبي استان آذربايجان غربي بوده و به دليل مهاجر پذير بودن، هر روزه معاملات فراواني در زمينه املاك در آن انجام مي شود.
شهرستان بوكان با 225 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد كه از اين تعداد بيش از 176هزار نفر آن در شهر زندگي كنند.
7510/6185/1905/1772
۰ نفر