۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۷
کد خبر: 81866939
T T
۰ نفر
سركرده باند مسلح مواد مخدر در شرق كشور دستگیر شد

بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از دستگیری سركرده باند مسلحانه مواد مخدر صنعتی در شرق كشور خبر داد.

سرهنگ مجید شجاع روز یكشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با دستگیری اعضای باند مسلح حمل و جابه جایی مواد مخدر صنعتی در شرق كشور، شناسایی و دستگیری سركرده این باند در دستور كار ماموران پلیس امنیت عمومی خراسان جنوبی قرار گرفت.
وی گفت: با رصد اطلاعاتی و عملیاتی پلیس امنیت عمومی سركرده باند مسلح مواد مخدر در شرق كشور شناسایی شد و اطلاعات واصله حاكی از این بود كه ( ا- ن) قصد مسافرت هوایی از مبداء زاهدان به شهرهای مركزی كشور را دارد.
وی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی تیم عملیات ویژه پلیس امنیت عمومی خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان اعزام شدند و متهم را كه قصد سوار شدن به هواپیما داشت دستگیر كردند.
وی بیان كرد: متهم با تدابیر ویژه امنیتی به خراسان جنوبی منتقل شد و تحت بازجویی پلیس و مقام قضایی قرار گرفت.
وی گفت: از اعضای این باند مسلح، تاكنون 163كیلو و 580 گرم هروئین فشرده ، 147كیلو و 200 گرم تریاك و مقادیری سلاح و مهمات كشف شده است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی همچنین از متلاشی شدن بیش از 40 باند تهیه و توزیع مواد مخدر از ابتدای امسال تاكنون در استان خبر داد.
سرهنگ شجاع افزود: در 10 روز گذشته طی چهار مرحله بیش از دو تن مواد مخدر در استان كشف شد كه در این ارتباط 9 دستگاه خودرو توقیف و 13 نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند.
وی با اشاره به اینكه از ابتدای امسال تاكنون 16 تن و 500 كیلوگرم انواع مواد مخدر در استان كشف شده، گفت: طی این مدت دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر نسبت به مدت مشابه پارسال 10 تا 12 درصد در استان افزایش داشته است.
سرهنگ شجاع، مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر را از اولویت های فرماندهی انتظامی استان ذكر كرد و یادآور شد: حفظ امنیت عمومی با هدف ارتقای سطح احساس امنیت در جامعه و مبارزه با ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی از دیگر برنامه های در دستور كار نیروی انتظامی استان است.
6054 / 1539
۰ نفر