۹ آذر ۱۳۹۴، ۶:۵۱
کد خبر: 81859463
T T
۰ نفر

خودكشی افراد مسن در كره جنوبی

۹ آذر ۱۳۹۴، ۶:۵۱
کد خبر: 81859463
خودكشی افراد مسن در كره جنوبی

پكن - ایرنا - بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی منابع رسمی كره جنوبی، افراد مسن و كهنسال در این كشور بیشترین درصد خودكشی‌ها را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش ایرنا، آماری كه روزنامه « كوریا هرالد» به نقل از منابع دولتی منتشر كرده، بیانگر این موضوع است كه افراد مسن و كسانی كه در مناطق نه چندان مرفه این كشور زندگی می كنند، نسبت به سایر مردم این كشور بیشتر در معرض خودكشی قرار دارند.
سازمان بین المللی همكاری و توسعه اقتصادی نیز پیشتر در گزارشی اعلام كرده بود كه كره جنوبی دارای بالاترین نرخ خودكشی در جهان است و در گزارش سال 2015 این سازمان آمده بود كه از هر 100 هزار نفر شهروند كره ای، 29،1 درصد آنها در سال 2012 دست به خودكشی موفق زده اند این درحالی است كه میانگین این آمار در همه كشورهای عضو 12 درصد بوده است.
روزنامه كوریا هرالد در گزارش خود نوشت: نرخ خودكشی فقط در شهر سئول پایتخت كره جنوبی به 24.7 درصد رسیده است و این نشان می دهد كه از میان هر یكصد هزار شهروند این شهر، 24.7 درصد در سال گذشته خودكشی كرده اند.
این گزارش همچنین بیانگر این واقعیت است كه بیشتر افرادی كه دست به خودكشی در این كشور می زنند، بالای 60 سال سن دارند و نرخ خودكشی در بین افراد 45 تا 64 سال 31.9 درصد، افراد 25 تا 44 سال 27.9 درصد و در بین افراد 15 تا 24 سال هم 10.4 درصد را به خود اختصاص داده اند.
در گزارش یاد شده، فقر دلیل اصلی خودكشی در میان افراد مسن در این كشور نام برده شده و این موضوع بر اساس اعلام گزارش موسسه كار كره جنوبی مبنی بر وجود 48.6 درصد از افراد مسن در زمره افراد فقیر در سال 2014 موید این مساله است.
خودكشی رفته رفته در جامعه امروزی كره جنوبی به عنوان تنها راه فرار در مقابل مشكلات زندگی درآمده و درحال نهادینه شدن است به گونه ای كه برخی آمارهای جهانی نشان می دهد كه خودكشی چهارمین عامل مرگ و میر در این كشور است.
كره جنوبی یكی از كشورهایی است كه بیشترین آمار خودكشی را در جهان برای خود به ثبت رسانده است و مقامات این كشور سعی دارند به هر نحوی جلوی افزایش این روند را بگیرند.
مشكلات روحی و روانی، سرخوردگی، شكست های اقتصادی و عاطفی از مهمترین عواملی هستند كه باعث خودكشی افراد در این كشور صنعتی و یكی از قدرت ها برتر اقتصادی جهان معرفی شده است.
یونهاپ، خبرگزاری رسمی كره جنوبی پیشتر در گزارشی اعلام كرده بود كه خودكشی در سال 2013، نخستین عامل مرگ و میر در میان نوجوانان و جوانان در این كشور بود و دلیل آن را مستعد بودن این افراد نسبت به انواع تنش های عصبی عنوان كرد.
آساق*231*1597

سرخط اخبار جهان