۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۵۹
کد خبر: 81839304
T T
۰ نفر
احتمال تغییر آیین نامه اعطای جایزه ملی علامه طباطبایی در آینده

تهران- ایرنا- قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: آیین‌نامه اعطای تسهیلات و جایزه ملی 'علامه طباطبایی' ویژه استادان ممتاز دانشگاه ها و پژوهشگران برجسته كشور، شرایط دشواری دارد و احتمالا در آینده آن را تغییر می دهیم.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، چهارمین دوره اعطای جایزه ملی 'علامه طباطبایی' صبح امروز در مراسمی با حضور دكتر 'اسحاق جهانگیری' معاون اول رییس‌جمهوری، دكتر 'سورنا ستاری' معاون علمی رییس‌جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان و دكتر 'محمد فرهادی'‌ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد و این جایزه به 18 تن از اساتید ممتاز و پیشكسوت حوزه‌های مختلف علمی كشور تخصیص یافت.
در این مراسم كه در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، چهارمین جایزه ملی علامه طباطبایی به دكتر 'خسرو خواجه' ازدانشگاه تربیت مدرس، دكتر 'یحیی دولتی' از دانشگاه علوم پزشكی تهران، دكتر 'علیمراد رشیدی' از پژوهشگاه صنعت نفت، دكتر 'محمد رنجبر' از دانشگاه صنعتی شریف، دكتر 'هاشم شرقی' از دانشگاه شیراز، دكتر 'محمدعلی زلفی‌گل' از دانشگاه بو علی‌سینا همدان، دكتر 'رحمت ستوده قره‌باغ' از دانشگاه تهران، دكتر 'محمود مهرداد شكریه' از دانشگاه علم و صنعت، دكتر 'كاظم محمد' از دانشگاه علوم پزشكی تهران، دكتر 'حسین محمدی ‌شجاع' از دانشگاه صنعتی شریف، دكتر 'نسرین معظمی' از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی، دكتر 'محمدحسین نصراصفهانی' از پژوهشگاه رویان اصفهان، دكتر 'علیرضا یلدا' از دانشگاه علوم پزشكی تهران، دكتر 'لیلا آزادبخت' از علوم پزشكی اصفهان، دكتر حجت‌الاسلام 'احمد احمدی' از دانشگاه تهران، دكتر 'غلامعلی افروز' از دانشگاه تهران، دكتر 'هادی اكبر‌زاده' از دانشگاه صنعتی اصفهان، دكتر 'علی‌اصغر خدادوست' ازدانشگاه علوم پزشكی شیراز اعطا شد.
دكتر 'سعید سهراب پور' در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: اعطای این جایزه از سال 90 آغاز شد و در آن سال به 40 نفر از اساتید ممتاز و پژوهشگران برجسته كشور این جایزه اعطاء شد، درسال 91 نیز32 نفر مفتخر به دریافت این جایزه شدند.
وی با اشاره به اینكه سال گذشته چهارمین دوره از اعطای این جایزه برگزار نشد و به امسال موكول شد، افزود: برخی از اساتید معرفی شده از بین 18 نفر در این دوره، از منتخبان سال گذشته هستند، شرایط آیین نامه این جایزه بسیار سخت و مشكل است، بنابراین تعداد بسیار كمی مشمول دریافت این جایزه می شوند.
سهراب پورگفت: با تغییر آیین نامه این جایزه، تعداد بیشتری از استادان ممتاز دانشگاه ها و پژوهشگران برجسته كشور می توانند این جایزه ملی را دریافت كنند.
وی افزود: برگزیدگان این جایزه می توانند از اعطای كرسی علمی به مدت سه سال، اعطای گرنت، مجوز دریافت حقوق و مزایای میزبانی از چهار دانشجوی محقق پسادكتری جهت انجام كارهای تحقیقاتی و نیز وام مسكن بهره مند شوند.
یكی از اقدامات مهم بنیاد ملی نخبگان در حمایت از جریان علمی كشور، اعطای جایزه و تسهیلات به برگزیدگان از میان محققان برجسته، استادان ممتاز و پژوهشگران نمونه كشور است كه به پاسداشت زحمات علمی و عملی علامه دهر، مرحوم آیت الله 'سید محمدحسین طباطبایی' به جایزه علامه طباطبایی شهرت دارد.
علمی (4) ** 9340**2017
۰ نفر