۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۵۲
کد خبر: 81819499
T T
۰ نفر
رفت و آمد هياتهاي خارجي در خراسان رضوي افزايش يافت

مشهد- ايرنا- رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور گفت: تبادل و رفت و آمد هياتهاي خارجي در خراسان رضوي از ابتداي امسال تاكنون نسبت به مدت مشابه پارسال افزون بر 50 درصد رشد دارد.

غلامعباس ارباب خالص روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: نمايندگي وزارت امور خارجه طي اين مدت در خراسان رضوي به تناسب ظرفيتها و توان استان در راستاي توسعه مناسبات سياسي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي ورود يافته است.
وي گفت: امروزبا تلاشهاي گسترده اي كه در حوزه ديپلماسي خارجي جمهوري اسلامي ايران در چارچوب خط مشي نظام و هدايتهاي داهيانه رهبر معظم انقلاب صورت گرفته فضاي خوبي براي همكاريهاي خارجي فراهم شده و افق روشني پيش رو داريم.
رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور با اشاره به سفر هياتهاي متعدد خارجي از جمله حضور هيات 100 نفره فرانسوي افزود: سفر هيات تايلندي به خراسان رضوي نيز با به زودي انجام مي شود.
وي ادامه داد: هياتي هم پيرو روابطي كه در سال 1381 با ايالت آندراپرداش هند ايجاد شده بود تا آخر سال سفري به مشهد خواهد داشت تا تفاهمهايي كه از سوي اتاق بازرگاني دو استان در آن زمان امضا شد را پيگيري نمايد.
ارباب خالص اين هيات را متشكل از بخش خصوصي و اعضاي اتاق بازرگاني استان آندراپرداش عنوان و بيان كرد: از جمله موضوعات مورد پيگيري در اين سفر بحث راه اندازي خط پروازي بين مشهد - حيدرآباد است كه بيشترين جمعيت شيعه را در آن بخش از كشور هند دارد.
وي گفت: اين موضوع پيش از اين پيگيري و مجوزهاي لازم براي آن صادر شده اما چون شركت هوايپمايي معرفي شده قادر به انجام پرواز و تعهدات آن نبود تاكنون اجرايي نشده است.
رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور افزود: در آينده نزديك هياتي از خراسان رضوي به كشور لهستان اعزام مي شود ضمن آنكه نمايشگاههاي اقتصادي استان در شهرهاي مزارشريف و هرات افغانستان در دست پيگيري است كه تا پايان امسال برگزار مي شوند.
وي ادامه داد: سفر هياتي از ويتنام به مشهد نيز از ديگر برنامه ها است كه پيرو سفر سفير آن كشور به خراسان رضوي مقدمات پيش نويس سند همكاريها را فرستاده اند كه تاييد شده و با اعلام آمادگي ما براي اين همكاريهاي هياتي از ويتنام به مشهد سفر مي كند.
ارباب خالص در ادامه با اشاره به سفر استاندار سين كيانگ چين و پيرو آن بازديد سفير چين از خراسان رضوي گفت: هم اينك رفت و آمدها در اين استان نسبت به قبل شتاب بيشتري گرفته و ما در وزارت خارجه اين تبادل هياتها را رصد مي كنيم.
وي افزود: هم اكنون در برخي حوزه ها پيشنهاد همكاري دوجانبه از تعدادي از كشورها همچون قرقيزستان، تركمنستان، قزاقستان و برخي ديگر از كشورهاي منطقه نيز دريافت كرده ايم و هياتي هم از خراسان رضوي به تركيه سفر كرده است.
رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور سفرهاي برخي از مسئولان عراقي به خراسان را از ديگر موارد ذكر و بيان كرد: اين توسعه مناسبات به تناسب روابط و منافع خراسان رضوي با جديت پيگيري مي شوند.
1906/1858
۰ نفر