۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷
کد خبر: 81816909
T T
۰ نفر

گردشگری مذهبی در خراسان شمالی رونق می گیرد

۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷
کد خبر: 81816909
گردشگری مذهبی در خراسان شمالی رونق می گیرد

بجنورد - ایرنا - مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از برنامه ریزی این اداره برای فعال كردن گردشگری مذهبی در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این اداره در روز پنجشنبه آدینه محمدسویدانلویی با اشاره به نشست های مشترك خود با مدیران كل اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این خصوص، گفت: تعامل خوب میراث فرهنگی و اوقاف، تاكنون منجر به احیاء و آماده سازی چندین جاذبه تاریخی – مذهبی استان برای ترغیب گردشگران و زائران به این بخش و توسعه گردشگری مذهبی شده است.
وی امامزادگان اسفراین، امامزاده حمزه رضا در شیروان، چارتاقی تیموری در شهر زیارت شیروان را از جمله بناهای پرجاذبه برای گردشگران مذهبی عنوان كرد كه نسبت به ساماندهی آنها برای پذیرش گردشگر اقدام شده است.
وی افزود: امسال در كنار برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های فرهنگی و گردشگری، برخی از رسوم، سنت ها و رویدادهای تاریخی- مذهبی منطقه را در تقویم رویدادهای فرهنگی گردشگری استان گنجاندیم و تلاش برای رونق بخشیدن به این بخش در برنامه ریزی های استان با جدیت آغاز شده است.
وی به اقبال عمومی به آیین های 'جشن شكرگزاری برداشت محصول در روستای نامانلو' در جوار بقعه حضرت زكریا در شیروان، نخل گردانی در جاجرم و نیز تعزیه بیل گردانی بنی اسد در شهر گرمه اشاره كرد و گفت: این آیین های تاریخی- مذهبی به عنوان جاذبه های بومی این بخش در تقویم گردشگری مذهبی استان تعریف شده است.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، با اشاره به بالا بودن ظرفیت های گردشگری مذهبی در استان و عبور سالانه 20 میلیون مسافر، گردشگر و زائر از استان، بر ضرورت مسوولان دستگاه های مربوط از جمله شهرداران برای ایجاد بسترهای مورد نیاز برای جذب گردشگران و استقبال و پذیرائی از آنان تاكید كرد.
وی وجود مجموعه تاریخی – مذهبی حضرت عباس بن موسی بن جعفر (ع) در بجنورد و نیز آبگرم و مجموعه زیارتی - سیاحتی ایوب پیغمبر در شمال شرق شهرستان بجنورد را از دیگر جاذبه های كم نظیر این خطه عنوان كرد كه زمینه مساعدی برای جذب گردشگر مذهبی دارند.
استان خراسان شمالی یك هزار و 200 اثر تاریخی دارد كه از این تعداد 560 اثر در شمار آثار ملی به ثبت رسیده است.
5132/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها