۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۰
کد خبر: 81805453
T T
۰ نفر
ابراز تمايل روسيه براي همكاري هاي نمايشگاهي با ايران

تهران -ايرنا - مدير اجرايي و نماينده اكسپو فروم سن پترزبورگ گفت: روسيه آمادگي داردتا در بخشهاي مختلف نمايشگاهي و موضوعهاي مشترك اقتصادي با ايران همكاري داشته باشد.

به گزارش ايرنا از شبكه اطلاع رساني شركت سهامي نمايشگاههاي بين المللي جمهوري اسلامي ايران،فابيو كازيراگي (Fabio casiraghi) كه اصليت ايتاليايي دارد، در ديدار با حسين اسفهبدي معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل شركت يادشده، اظهار داشت: همواه مترصد فرصتي بوده تا بتواند با ايران همكاري داشته باشد و با توجه به همكاري فعلي او با روسيه، اكنون بستر مناسبي براي توسعه فعاليت ها در اين بخش با ايران فراهم شده است.
وي، علاقمندي مجموعه تحت مديريتش را براي همكاري در حوزهاي انرژي، حمل و نقل و نمايشگاه هاي فرهنگي ابراز داشت و تاكيد كرد: ايران و روسيه دو قطب مهم دارندگان انرژي به خصوص گاز محسوب مي شوند و بيشترين علاقمندي اكسپو فروم سن پترزبورگ اولويت گاز فروم است.
سن پترزبورگ شمالي ترين كلانشهر كره زمين و از شهرهاي قديمي روسيه و پايتخت سابق اين كشور بوده و از نظر بازرگاني و مراودات تجاري از شهرهاي مهم روسيه است.
براساس اين گزارش، اسفهبدي نيز ضمن اعلام تمايل ايران به همكاري،اولويت هاي كشورمان را درحوزه هاي مشترك و مورد علاقه يادآور شد و گفت: مبادلات فضاهاي نمايشگاهي در كشورها از طريق قراردادهاي فضاهاي دائم و متقابل نمايشگاهي صورت مي گيرد.
وي افزود: علاوه بر محل فعلي نمايشگاه تهران، محل بزرگ و مجهز ديگري در دست آماده سازي است كه در آينده نزديك به بهره برداري مي رسد و درآن فضا نيز مي توان همانند اين محل به همكاري پرداخت.
مديرعامل شركت سهامي نمايشگاههاي بين المللي جمهوري اسلامي ايران اضافه كرد: پيش از اين ايران با روسيه و كشورهاي مشترك المنافع از جمله بلاروس، اوكراين، تركمنستان، قرقيزستان، گرجستان، آذربايجان، قزاقستان، تاجيكستان و غيره نيز همكاري داشته و از تقويت مناسبات با روسيه استقبال مي كند.
اقتصام (1)1559**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد