رفع معضل زباله مازندران يكي از اولويت هاي سفر هيات دولت به مازندران

ساري- ايرنا- مديركل امور شهري استانداري مازندران گفت: اراده بسيار قوي براي حل موضوع زباله در استان مازندران وجود دارد و يكي از اولويت هاي سفر نيز بحث زباله استان مازندران و رفع معضل زباله مازندران است.

به گزارش ايرنا، سيد محمد محمدي تاكامي، دوشنبه شب در آيين افتتاح كارخانه كمپوست بهشهر با حضور معصومه ابتكار رييس سازمان محيط زيست كشورافزود: استان مازندران روزانه 3هزار و 100 تن توليد زباله دارد كه يكهزار و 700 تن آن زباله شهري و مابقي از زباله روستايي است.
وي اظهار كرد: در طرح جامع پيگير طرح جامع پسماند براي 9 ناحيه استان هستيم كه در بسياري از اين ناحيه ها طرح هايي پيش بيني شده است كه شامل كمپوست و زباله سوز است و اولين شهري كه طرح كمپوست در آن به بهره برداري رسيد بهشهر است كه با افتتاح آن زباله هاي شهرهاي نكا، بهشهر، گلوگاه، خليل شهر و رستمكلا جمع آوري و مديريت مي شود.
مدير كل امور شهري استانداري مازندران با بيان اينكه احداث ريجكت سوز در بهشهر از نيازهاي مهم و ضروري است اظهاراميدواري كرد كه به زودي با تخصيص اعتبارات مناسب عملياتي شود كه تا آن زمان مي توان بخشي از ريجكتي ها را به ساري منتقل كرد.
محمدي تاكامي ادامه داد: مازندران به دليل اقليم خاص و بالا بودن سطح آب، دفن زباله در جنگل، كوهستان و دريا را با مشكل مواجه كرده است چرا كه شيرابه ها به آبهاي زيرزميني نفوذ و موجب آلودگي آب و مزارع شده و خاك را با دفن زباله و هوا را با سوختن آلوده مي كند.
مدير كل امور شهري استانداري مازندران افزود: حضور مسافران و گردشگران زباله را در زمان هاي پيك مسافر تا دو برابر افزايش مي دهد و به رفع معضل زباله در استان مازندران بايد با نگاه ملي توجه شود و با مديريت استاني اين موضوع حل شود.ك3/
7332/6097

سرخط اخبار استان‌ها