سياست گذاري كلان حمل ونقل و ايمني دو برنامه وزارت راه وشهرسازي است

تهران - ايرنا - معاون برنامه ‌ريزي و اقتصاد حمل ‌و نقل وزارت راه و شهرسازي سياست گذاري كلان در حوزه حمل ونقل و تهيه نقشه عملياتي ايمني را دو برنامه مهم وزارت راه و شهرسازي در حوزه حمل ‌و نقل اعلام كرد.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، امير اميني در شوراي برنامه‌ريزي حمل ‌و نقل برنامه ششم بر تحقق حمل‌ و نقل يكپارچه برون ‌‌شهري و درون‌ شهري تاكيد كرد و از نمايندگان وزارت كشور خواست در كميته‌هاي تخصصي جاده‌اي، ريلي و هوايي شوراي برنامه ‌ريزي حمل ‌و نقل حضور مستمر داشته باشند، چرا كه ايجاد حمل ‌و نقل يكپارچه يكي از اولويت‌هاي نخست در وزارت راه و شهرسازي است.
وي افزود: اتصال حمل‌ و نقل جاده‌اي با ريل، اتصال شبكه جاده‌اي با بنادر، ايجاد لجستيك پارك‌ها و ارتباط با مرزهاي زميني ازجمله مواردي است كه با توجه به اهميت آنها، بايد به ‌طور خاص در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گيرد.
معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه به توسعه حمل‌ و نقل هوشمند اشاره كرد و افزود: در اين ‌خصوص بايد يك سياست‌گذاري جامع وجود داشته باشد.
اميني درباره لجستيك‌ پارك‌ها نيز گفت: در بخش لجستيك پارك‌ها نيز سازمان‌هاي زيادي دخيل هستند كه در جايگاه و رتبه ايران در اين حوزه نقش بسزايي دارند، بنابراين مي‌توانيم براي افزايش بهره‌وري و ارتقاء شاخص‌هاي LPI در حوزه لجستيك در برنامه ششم توسعه، اميدوارم باشيم.
معاون برنامه‌ ريزي و اقتصاد حمل ‌و نقل وزارت راه و شهرسازي گفت: سياست‌گذاري كلان در حوزه حمل‌ونقل براساس خروجي‌هاي مطالعات طرح جامع حمل‌ و نقل پس از تأييد كارگروه تلفيق شوراي برنامه‌ريزي حمل ‌و نقل، در شورا مطرح و به تصويب خواهيد رسيد، سپس براساس آن برنامه‌ريزي پيش‌رو در دوران برنامه ششم انجام خواهد شد.
اقتصام(1)1108**1558

سرخط اخبار اقتصاد